Not Another Teen Movie

Detta är inte en ny tonårskomedi. Det är alla tonårskomedier du kan tänka dig, samtidigt. Platsen för skådespelet är John Hughes High, döpt efter tonårsfilmens okrönte konung John Hughes. I centrum står som alltid den fula ankungen Janey, en hopplös tjej med glasögon, hästsvans och töntiga snickarbyxor. Skolans coolaste kille, Jake, tillika bejublad quarterback, slår vad med sina ännu coolare kamrater att han kan göra om Janey till skolans promqueen. Han motarbetas av skolans elakaste brud, hans syster Catherine, f.d. flickvännen och hejarklacksledaren Priscilla och Janeys bästa kompis, Ricky, som själv är förälskad i Janey.

Originaltitel Not Another Teen Movie
Regissör Joel Gallen
Manus Adam Jay Epstein, Buddy Johnson, Mike Bender, Andrew Jacobson, Phil Beauman
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Chyler Leigh, Chris Evans, Jaime Pressly, Eric Christian Olsen, Mia Kirshner, Deon Richmond, Eric Jungmann, Ron Lester, Cody McMains, Sam Huntington, Joanna Garcia, Lacey Chabert, Samm Levine, Cerina Vincent, Beverly Polcyn, Ed Lauter, Paul Gleason, Mr T

Skapad 0000-00-00 av connya
Att göra en parodi kan inte vara någon tacksamm uppgift. På något vis måste det ju kännas som att hela filmen är ganska dömd att misslyckas; man kämpar med ett manus som på sin höjd kan var...   Läs mer »

2018-02-06
Det finns en del väldigt lyckade parodier men det här är inte en av dem.
2018-01-23
Precis, inte en sån här film igen!!
2017-10-18
BrutusBeefcake
2016-10-18
När parodifilmer är dåliga är nog det något av det värsta man kan lida igenom sig och denna var verkligen svindålig. En anledning till varför man slutat se på tv, de har fan ingen smak alls. (2-/15)
Norpan0
2016-10-15
Inte jätterolig... men lite kul var den i alla fall när quarterbacken ska försöka vinna tönttjejens hjärta.
Brouhaha
2016-08-27
Det här är ju ändå en riktigt klockren parodi. Den träffar rätt hela tiden. Nivån må vara riktigt låg på sina ställen, men den sammanfattar verkligen alla gamla tonårsfilmer perfekt. Roligaste repliken: "Off the road, you glasses-and-ponytail freak!" Jag älskar det.
sparriskrigarn
2015-10-15
Förvånansvärt okej måste jag säga. En hel del genomtänkta skämt som är ganska roliga om man har sett många gamla tonårskomedier.
FUR
2015-05-25
Det är verkligen inte bra, men tjänar ändå något slags syfte som satir. Att den på något konstigt vis ändå har en poäng räddar den från ettan.
Ful_fisk
2015-04-08
Helskruvad parodifilm som jag såg när den kom ut och såg om häromdagen när jag råkade snubbla över den på TV nu en sisådär 12 år senare. Kul att se om, men bra? Knappast. En typisk film från den tid då Scary movie ledde vägen in i ännu galnare, men betydligt mindre genomtänkt typ av parodifilm, vilket med tiden skulle leda till de nutida haverierna inom genren. Här finns ändå en hel del roliga scener och referenserna haglar så snabbt att man inte hinner uppfatta alla. Men som helhet blir det alldeles för fånigt och omoget för att fungera. Men kul att se om i alla fall, och Molly Ringwalds cameo är värd allt beröm.
yrkeschaufföre
2015-04-03
En etta jag älskar att hata. Men det är ju den klart bästa "Not another" filmen.