2.9

Not Fade Away

Det är 1964 och The Rolling Stones framträder i tv, och tre bästa vänner från förorten i New Jersey beslutar sig för att bilda ett rockband.

Originaltitel Not Fade Away
Regissör David Chase
Manus David Chase
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare John Magaro, Jack Huston, Will Brill, Brahm Vaccarella, Gregory Perri, James Gandolfini, Bella Heathcote, Molly Price, Meg Guzulescu, Dominique McElligott, Christopher McDonald, Brad Garrett, Isiah Whitlock Jr, Gerard Canonico, F Michael Haynie

KyLLo
2017-08-29
I genren är det en besvikelse. Filmen är ojämn och rockbandet låter faktiskt inte alls bra. Musiken brukar annars kunna höja stämningen i såna här filmer. Nu kändes musikscenerna för långa. Det förstör mycket av upplevelsen. Ändå tycker jag att den glimtar till ibland med fina scener och miljöer. En svag trea.
jonbo
2017-01-31
Lyckas med stämning i alla fall, även om den kommer före story.
ASSFACE
2014-07-06
Absolut sevärd film med skön musik, fina kläder och tjusiga frisyrer. Helt okej (väldigt vanlig) story. 3
Björkman
2013-09-10
Skön musik (komponerad till stor del av Steven van Zandt), snygga miljöer och idel bra skådespelarinsatser i film om ett antal killar som startar rockband på 60-talet. Historien fokuserar främst på trummisen i bandet som får alltmer plats ju längre tiden lider. Sammantaget känns 99% av filmen välkomponerad. Den sista procenten har att göra med att man verkar ha haft svårt att knyta ihop säcken ordentligt.
lat_soldat
2013-07-08
Har ingenting emot 60-70-talet på film om det är bra. Tyckte inte den här hade hjärta. Visst, modellsnygga tjejer, den "rätta" musiken och alla klicher man har kunnat kasta in. Men deprimerande, tråkig, uttjatad, spretig, diffus...
bytat
2013-01-20
det slutet bara måste man ju älska.
sundwall
2013-01-12
Bra film, bra musik. Feel good movie.