3.5

Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation!

Trodde du att Quentin Tarantino var det kreativa våldets okrönte mästare? Då har du uppenbarligen inte plöjt igenom den uppsjö av australiensiska genrefilmer från 70- och 80-talet som influerat Kill Bill-regissören. Här kartläggs den explosion av sexfrosseri, explicit våld, och dieseldoftande action som bröt ut i Australiens filmvärld när censuren gick från strikt till obefintlig.

Originaltitel Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation!
Regissör Mark Hartley
Manus Mark Hartley
Genre Dokumentär, 2000-tal

Johan_G
2013-10-01
Gör väl som majoriteter, sätter en 4:a, Väldigt underhållande dokumentär, som har givit mig en hel del filmer att undersöka och regissörer. Bra info, bra längd och alltid intressant info. väldig bra fakta bakom många delar, så absolut hel nöjd. En dokumtär man borde se om man vill veta mer om Ozploitation.
Rehn108
2013-08-20
Väldigt underhållande dokumentär som visar upp massor av nya filmer man vill se - filmer som bara har ett par betyg eller ibland inte ens finns här på filmtipset. Grant Page är min nya idol. Rekommenderas.
Godzillasaurus
2012-04-23
Har velat se Mannen från Hong Kong sedan jag var liten, och efter att ha sett den här filmen blir man ju inte precis mindre sugen.
Ondskapt
2012-01-20
Feelgood-dokumentär om en vansinnig filmindustri där 99% av filmerna ser helt fantastiska ut. Massa sympatiska typer snackar anekdoter som är guld värda, Tarantino visar upp sin fanboysida och man bara njuter av alla knasigheter som sker framför en.
Mekong
2012-01-08
Väldigt underhållande, fokus på filmer med naket, våld, action och gore. Klart man gillar sånt.

2011-09-26
Många intressanta, roliga och ofta dråpliga anekdoter fyller denna riktigt lyckade dokumentär. Upplägget är mycket lyckat och jag uppskattar att det inte bara var ett evigt ryggdunkande mellan dom medverkande, utan att det även pratades frispråkigt om vad man tycker och tänker om vissa filmer eller personer inom produktionen av dom olika filmerna som dokumentären tar upp. Som någon nämnde tidigare så fick man på köpet en massa filmtips att kolla upp. För det var långt ifrån alla filmer som man hade hört talas om innan. Nu blir jag sugen på att se dokumentären "Machete Maidens Unleashed!" som känns som den självklara "uppföljaren" till denna.

2010-07-31
Underhållande och tack för alla tipsen på bra film att kolla upp. Snyggt utförd också! Samt intressanta historier omkring.
metz
2010-02-12
Extremt underhållande trots jobbig klippning (det gamla vanliga någon säger något och så klipper dom till en annan person som avslutar meningen).
bnw
2009-02-26
Kick-ass! Hur roligt som helst.