3.2

Notting Hill

Frånskilde och helt vanlige engelsmannen William Thacker äger en liten, pittoresk bokhandel i Notting Hill, London. Han bor inte långt därifrån, tillsammans med sin inneboende, den minst sagt originelle walesaren Spike. En helt vanlig dag kommer en av världens största filmstjärnor, Anna Scott, in i bokhandeln, och efter det blir ingenting sig likt för vare sig henne eller William.

Originaltitel Notting Hill
Regissör Roger Michell
Manus Richard Curtis
Genre Komedi, Romantik, Drama, 90-tal
Skådespelare Hugh Grant, Julia Roberts, Rhys Ifans, Emma Chambers, Hugh Bonneville, Tim McInnerny, Gina McKee, James Dreyfus, Richard McCabe, Dylan Moran, Alec Baldwin, Mischa Barton, Emily Mortimer, John Shrapnel, Sanjeev Bhaskar, Samuel West, Roger Frost

Skapad 2019-11-18 av ausa
Tänk dig att livet går sin gilla gång. Du jobbar, äter, sover, umgås med vänner, jobbar, äter, sover och så vidare. Men så en dag – en helt vanlig dag inte olik alla andra vanliga dagar – k...   Läs mer »

HansMoleman
2018-09-01
Får en svag trea. Snyggt gjord med klassiskt manus.
yrkeschaufföre
2018-07-08
Tål att ses ofta...
2018-02-14
Jag avskyr Hugh Grant! Han får mig att må illa och jag avskyr den här filmen som får mig att må illa. Jäkla trams!!!
yrkeschaufföre
2017-11-06
Jag har sett den så många gånger att jag knappt behöver titta, jag kan varje scen och nästan alla repliker. Men jag såg den igen. En klar favorit i genren.
Sunken25
2016-12-21
Notting Hill är en mycket trevlig film som man borde se, den är välskriven och mycket träffsäkra skådisar. Hugh Grant är ingen favorit hos mig men det finns undantag och denna är en av de undantagen.
RustyFilm
2016-12-14
En fantastisk kärlekshistoria skapad av Richard Curtis. Man pendlar mellan glädje och förvirring på ett härligt skönt sätt. Ja, det är intelligent, smakfullt och behagligt. Miljön är stadsdelen Notting Hill i London som skildras väl med ett snyggt fotoarbete.. Roger Michell (regi) och skådisar Julia Roberts, Hugh Grant alla strålande i denna helgjutna produktion. Det bästa som skapats inom genren.
Fiskjävel
2016-10-31
Trots att filmen på ytan känns som en klassisk kärleksfilm från Hollywood har den här något extra. Skådespelarna ligger ett snäpp vassare, storyn känns vassare och jag som åhörare dras in i filmen på ett helt annat sätt än många filmer som har samma anda. 4+.
2016-10-19
Väldigt bra, rolig och underhållande film med hög mysfaktor och väldigt bra skådespelare. Hugh Grant och Julia Roberts gör väldigt bra ifrån sig och jag ger även ett stort plus till Rhys Ifans.
Gbgkille
2016-07-04
En film du mår bra av !!!
Tatty
2016-03-25
Älskar filmen med Julia Roberts och Hugh Grant. Riktig bra, rolig och mysig film med båda som gör rollerna riktigt bra. Gillar låten till och med på slutet.