2.5

The November Man

Peter Devereaux är en före detta CIA-agent som har tagits tillbaka på ett i högsta grad personligt uppdrag. Han finner sig själv i en kamp mot sin förre lärling i en dödlig lek som involverar högt uppsatta CIA-chefer och en rysk presidentkandidat.

Originaltitel The November Man
Regissör Roger Donaldson
Manus Michael Finch, Karl Gajdusek
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Pierce Brosnan, Luke Bracey, Olga Kurylenko, Bill Smitrovich, Amila Terzimehic, Lazar Ristovski, Mediha Musliovic, Eliza Taylor, Caterina Scorsone, Akie Kotabe, Will Patton, Patrick Kennedy, Dragan Marinkovic, Ben Willens, Tara Jevrosimovic, Nina Mrdja

Skapad 2019-11-10 av sannakarishma
Jack Deveraux som är en före detta CIA agent tas tillbaka på ett uppdrag som involverar högt uppsatta amerikanska politiker. Han dras snabbt in i en härva med några av det värsta brottslingarna...   Läs mer »

Rele
2017-06-13
Spännande actionfilm. Men när man har en medioker manus, blir filmen inte så bra. Brosnan var duktig faktiskt. Jag ger en svag trea i alla fall.
FabianBom
2017-06-08
filmen som åter bevisa att Brosnan skulle stannat kvar som james bond, mycket bra.
Andreas_
2017-05-14
Ett ord behövs endast: Kass! och varför är den kass, jo för att filmen är väldigt lågbudget med väldigt mediokra skådisar, visst är Pierce Brosnan ok men det är inte mer än så, resten av skådisarna är pinsamt dåliga eller mediokra och manuset är så tunt och fånigt att man gråter efter ha lagt ner tid på att se denna skit...behövs inte sägas mer än så, Brosnan verkar sakna rollen som Bond och tar på sig vilken skit som än kommer hans väg, bara han får spela en tuff spion...han borde skämmas efter att ha medverkat här, känns som en lågbudget film från nåt U-land där dom försöker göra en Hollywood film men misslyckas totalt....undvik och spara tid är mitt tips, jag önskar att jag hellre hade sett om en riktig Bondfilm än denna bleka skräpigt billiga kopia....betyget blir verkligen en överkryssad och nedgrävd svag 1:a....
pampj
2016-12-04
Jag ångrar inte att jag såg den. Starkare komplimang än så finns inte riktigt att ge.
lekke
2016-06-23
En typisk actionthriller som Scanbox skulle kunna ha släppt 1998 på hyr-vhs. Inget märkvärdigt här, kändes bara daterad - precis som Donaldson. Förr gjorde han skapliga biosuccéer, idag är han omsprungen och får kämpa för att få jobb.
Grillo
2016-06-16
Jodå, actiondelarna och spioneridelarna funkar väl sådär, men för ett så här pass starkt ämne tycker jag det tas lite lätt på, vilket gör att man inte känner sig fullt engagerad. Duglig.
Sir_Lord
2016-04-02
Hyffsad actionrulle som ger någorlunda underhållning för stunden men inga bestående minnen.
ulpe01
2016-02-08
En lite mörkare Brosnan-rulle, men jisses vad rörigt det blir när man får kämpa med karaktärernas motivation. Smått förutsägbar och förmodligen bortglömd om några dagar. Funkar i brist på annat.
marleey
2015-12-30
Helt okej action rulle med en åldrad Pierce Brosnan. Visst blir det lite nostalgi när det helt klart finns lite Bond vibbar över The November Man. Det märks dock att Brosnan blivit gammal. Flåsar lite väl mycket emellanåt. Förutom Brosnan så är Olga Kurylenko bra även fast hennes karaktär är lite tråkig. Storyn är helt okej. Spännande men utan att bjuda på några större överraskningar eller nyheter. En del korkade grejer i storyn stör även. Filmen underhåller för stunden, mycket tack vare just Brosnan och nostalgi känslan, men faller sedan snabbt i glömska.
Almgren
2015-09-28