3.2

Now Is Good

En ung tjej som är döende i leukemi skriver en lista på saker hon vill göra innan hon dör. Etta på listan är att förlora oskulden.

Originaltitel Now Is Good
Regissör Ol Parker
Manus Ol Parker
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Dakota Fanning, Kaya Scodelario, Jeremy Irvine, Olivia Williams, Paddy Considine, Patrick Baladi, Joe Cole, Franz Drameh, Rakie Ayola, Rose Leslie, Sarah Hadland

ulpe01
2015-02-26
Kanske inte den mest originella filmen, men skådisarna är riktigt bra. Kan rekommenderas om du behöver rensa ur tårkanalerna, ha näsdukar nära till hands, de kan behövas.
Belleboo
2014-12-11
Fantastisk film. Så äkta och verklig. Grät som en bebis. Älskar den.
alicewood
2014-02-04
Kan ju inte hjälpas att man grinar lite
kirseberg
2013-08-21
Höhö hon sa "Now is good" när han frågade när hon ville gå på dejt, det är ju roligt eftersom filmen heter Now is good.
emsir
2013-07-12
Inte så unik, känns som att man har sett ungefär 10 olika varianter på den här historien och alla blir de cliché och romantiserar döden och cancer. Stör mig också på att relationen känns osannolik. Men den lyckas ändå hålla mig intresserad, så en svag trea.
Novead
2013-07-05
Nära fyran. Vacker film där Dakota Fanning gör en bra roll. Bäst är dock Paddy Considine som spelar pappan.
nejmenhej
2013-07-05
Avsevärt mycket bättre än boken.

2013-06-24
Tämligen blekt relationsdrama. 3 av 10.
ziferN
2013-05-09
Mysig, underhållande och stundtals bra. Filmen har ett par fina och bra scener men hela konceptet känns ändå lite för sentimentalt, det är riktigt svårt att göra dessa filmer utan att känns smörigt och amerikanskt och där lyckades den ungefär halvvägs. Dakota är dock riktigt söt i korthår och hon är även här bra, samt så har slutet bara en utväg så det är förstås ganska svårt att inte få det att sluta sentimentalt och jag släppte såklart ett par tårar.
Catwalker
2013-04-27
bra drama, sentimentalt men realistiskt.