Now You See Me

Några FBI-agenter är efter några illusionister som lyckas genomföra ett bankrån under ett av deras framträdanden och där de sedan ger pengarna till publiken.

Originaltitel Now You See Me
Regissör Louis Leterrier
Manus Ed Solomon, Boaz Yakin, Edward Ricourt
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Isla Fisher, Dave Franco, Mélanie Laurent, Morgan Freeman, Michael Caine, Michael Kelly, Common, David Warshofsky, José Garcia, Elias Koteas, Caitriona Balfe, Stephanie Honoré, Douglas M Griffin

Supernaut
2019-11-08
Lättglömd dussinfilm.
Ranma
2019-08-11
Detta brukar vara min typ av film, men nej. Har aldrig varit med om att bakomliggande drivkrafter hos karaktärerna varit så dåligt grundade och intrigluckorna är närmast klyftor. Det ska väl föreställa coolt och smart, men är ingetdera. Lite mer magi hade också varit på sin plats.
live
2019-07-03
Inget vidare, men underhållande!
Maggan04
2018-09-16
En svag 4a, men nog mest för att jag så gärna vill att den ska vara bättre än en 3a. Gillar konceptet och det är precis min typ av film, men den kunde gjort så mycket bättre. Att kasta in Freeman i filmen höjde den inte tyvärr denna gång. Däremot tycker jag Harrelson var klockren i sin roll.
Albion
2018-07-22
Det här är en ganska frejdig film med ett tilltalande koncept. Men det blir rörigt och både banalt och långsökt innan det är över. I stort sett så är det ändå god underhållning och jag tycker skådespelarensemblen är trivsam överlag. Jag petar dit en stark 3;a, dvs 3+
xpndr
2018-06-09
Ytterligare en banal actionfilm i klassen "Men den kanske blir lite bättre om vi har med Morgan Freeman". Men inte ens Freeman kan rädda ett rätt förutsägbart manus med oerhört tillrättalagd dialog. Att filmen är visuellt cool ger den en stark 1:a
cosinusfi
2018-04-24
Alltså.. grundidén har vissa poänger och jag gillar anslaget. Men det det blir väldigt snart en oändlig röra av cgi, intrigluckor och ex machina. Suck. Men jag var influensasjuk så det funkade kanske ite bättre som underhållning. Svag tvåa.
TheHorrorfan
2018-04-22
Bra gjord och bra skådespelare, men handlingen är väldigt ointressant och man bryr sig inte så mycket. Stark 2:a.
Roswall
2018-03-09
svag trea. tycker ändå den lyckas undvika vissa generfällor, samt, som vanligt, plus för Woody!
ASSFACE
2018-01-03