2.5

Now You See Me 2

Magikerna The Four Horsemen flyttar åter gränserna för illusionkonst till nya höjder på scener runt om i världen. Ett år efter att de lurat FBI och vunnit folkets hjärtan med sina Robin Hood-aktiga konster, dyker illusionisterna upp igen för en comeback i syfte att avslöja oetiska metoder som en tech-magnat ägnar sig åt. Mannen bakom deras framträdande är ingen annan än Walter Mabry, ett tekniskt underbarn som med hot får The Four Horsemen att genomföra sitt mest omöjliga rån hittills. Deras enda hopp att rentvå sina namn är att utföra ett sista trick och avslöja den riktiga skurken.

Originaltitel Now You See Me 2
Alternativ titel Now You See Me: The Second Act
Regissör Jon M Chu
Manus Ed Solomon
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Dave Franco, Lizzy Caplan, Daniel Radcliffe, Michael Caine, Morgan Freeman, Sanaa Lathan, David Warshofsky, Jay Chou, Tsai Chin, Richard Laing, Henry Lloyd-Hughes, Brick Patrick, Ben Lamb, William Henderson

Olof_Gronlund
2021-09-05
Action, fartfylld, småsmart, den fungerar, även om det inte var något utöver det vanliga. Har du tråkigt en kväll fungerar den i bakgrunden, är precis lika bra som ettan.
2021-06-04
Snäppet bättre än föregångaren. (7/15)
2021-05-31
Snäppet bättre än föregångaren. (7/15)
amam
2021-04-11
Svag tvåa. Avskyr verkligen de arroganta skitstövlarna till "hjältar". Filmen är inte smart även om den vill låtsas det, den är inte bra och vissa scener, som den där de kastar kortet fram och tillbaka till varandra, är bara sjukt pinsamma.
ThePatient
2020-10-12
Väldigt krystat finurlig. Skurkarna lyfte den en gnutta iaf.
Hanness
2020-01-10
Godkänd uppföljare. Daniel Radcliffes karaktär drar ner betyget, så oerhört fånig och löjlig.
Pearldrop
2018-08-15
Tyckte verkligen om 1an. Den här lyfte dock aldrig.
cosinusfi
2018-04-24
Det här var verkligen inte bra. Mer cgi och och än mer kass manus än ettan. Hur tänkte de med kortkastningen. På riktigt! Och hela låt oss förklara allt för publiken-grejen. Nej, riktigt dåligt. Svag etta.
2018-01-22
Det var coolare effekter i ettan. Annars är faktiskt tvåan bättre.
dafreakish
2018-01-15
Underhållningssmörja så överladdad med högt tempo och manusluckor så stora att sumobrottare smidigt glider igenom utan att blinka. Det här är ett klassiskt fall av bortkastad potential men framför allt brister den mot all typ av logik och har exakt noll verklighetsförankring. Värdelös uppföljare till en ordentligt överskattad första film.