2.6

En gång i Phuket

När karriärcoachen Sven får reda på att hans gamle klasskamrat Johan misslyckats med ett BASE-jump från Kaknästornet bestämmer han sig för att vardagsvägra. Han säger upp sig från jobbet och drar till Thailand med intentionen att skriva en bok men på plats trasslar han in sig i en kärlekstriangel.

Originaltitel En gång i Phuket
Alternativ titel Once upon a Time in Phuket, Nu eller aldrig
Regissör Staffan Lindberg
Manus Peter Magnusson (II)
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Peter Magnusson (II), Susanne Thorson, Jenny Skavlan, David Hellenius, Grynet Molvig, Alexandra Rapaport, Frida Hallgren, Frida Westerdahl, Mårten Klingberg, Yngve Dahlberg, Matias Varela, Henrik Norlén, Hanna Alström, Johan Hallström, Eric Rydman, Ulrika Ellemark, Claes Månsson, Ella Fogelström, Adam Lundgren

yrkeschaufföre
2018-12-28
Jag sätter en stark tvåa, den var helt okej men jag minns knappt något nu tre dagar senare. Jag har den på skiva nånstans så jag får väl se om den och ompröva.
Raimo_1985
2018-11-20
Väldigt rolig. Jag är ett fan av Peter Magnusson, han är helt klart underskattad.
sodomiten
2018-05-30
Det hade varit bättre om de bara tagit semestern i Thailand och inte gjort någon film.
Jamesa
2018-04-21
Ett svenskt lågvattenmärke.
Nalleman
2018-04-04
Ändå lite småmysig med fina miljöer.
ModestyWilde
2018-04-02
Enda svenska rullen på mycket lääänge som jag orkat se klart ... och det var riktigt underhållande. Det får nog bli en 4:a trots allt.
2017-09-29
Den här sortens svenskhumor är så jävla sorglig som ofta finns i svenskkomedi och jag klarar inte detta. Det är stel, tråkig och den svenska skuggan lyser igenom allt och gör allt tråkigt!
widez
2017-04-29
Helt ok komedi om man kan uppskatta det roliga i överdrifterna som görs hela tiden!
Tigerbrand
2017-02-04
Vilket jäkla härke till pissfilm på ren svenska
HerrNenne
2016-11-12
Det finns en skön stämning i den här filmen som gör att jag gärna ser om den gång på gång med jämna mellanrum. Hoppar över dom tramsigaste delarna bara, så blir det bra.