3.2

Nu och för alltid

Fyra kvinnor träffas efter tjugo år av äktenskap, barn och karriär. Då, på 70-talet, hade de precis fyllt 12 år. Nu undrar de hur i hela världen de hur flickorna kan ha förvandlats till de vuxna kvinnor som träffas för att minnas sin barndom.

Originaltitel Now and Then
Regissör Lesli Linka Glatter
Manus I Marlene King
Genre Komedi, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Melanie Griffith, Christina Ricci, Rosie O'Donnell, Thora Birch, Gaby Hoffmann, Demi Moore, Hank Azaria, Devon Sawa, Lolita Davidovich, Cloris Leachman, Bonnie Hunt, Janeane Garofalo, Walter Sparrow, Ashleigh Aston Moore, Rita Wilson

2017-11-09
Småmysig med ett par fina poänger, även om den känns lite förlegad. Men ganska bra och bärs väl av framförallt Ricci. Svag men småtrevlig trea.
2017-11-09
Småmysig med ett par fina poänger, även om den känns lite förlegad. Men ganska bra, svag trea.
ziferN
2012-05-17
Småmysig, söt och underhållande film med en trevlig liten historia. Som nedan säger så är detta ungefär en tjej-version av Stand By Me fast mer snällare och enklare då. Filmen bjuder på helt ok skådespeleri och trevliga amerikanska förorts-miljöer, som jag alltid finner mysiga. Visst känns filmen platt och enkel men vid slutet så framkallade den känslor inombords, vet inte riktigt varför.. Nåja, helt ok tidsfördriv!
Ondskapt
2012-01-01
Lite som en "Stand by Me", fast med tjejer istället. Delarna där de är unga är riktigt bra, hela filmen hade gärna fått vara så, då vuxen-delen inte riktigt passar in lika bra. Klart sevärd och gemytlig film är det dock fortfarande, med fenomenala barnskådisar.
sparriskrigarn
2011-08-17
Slätstruken, tråkig och ointressant.
Biolm
2011-01-01
vill se!
ouimadame
2010-06-24
SJUKT bra ungdomsfilm! En tjejvariant av "stand by me".
Irmelin
2010-06-08
LYCKA!
Angeliana
2010-05-06
Inte sett den här sedan jag var yngre, men älskade den verkligen då
skottskadad
2009-07-11