3.6

Nyckeln till Provence del 2

Del två av Nyckeln till Provence. Den lille pojken Marcel och hans familj fortsätter att spendera varje ledig helg i den lilla semesterstugan. Problemet är att det tar lång tid att vandra dit, men då kommer oväntad hjälp från en före detta elev till Marcels pappa. Med hjälp av en nyckel kan familjen ta en genväg längs en kanal som går genom privata trädgårdar. Det gäller bara att familjen inte blir upptäckta av ägarna till trädgårdarna.

Originaltitel Le château de ma mère
Alternativ titel My Mother's Castle, Nyckeln till Provence: Min mors slott
Regissör Yves Robert
Manus Jérôme Tonnerre, Marcel Pagnol, Yves Robert
Genre Biografi, Drama, Äventyr, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Philippe Caubère, Nathalie Roussel, Didier Pain, Thérèse Liotard, Julien Ciamaca, Victorien Delamare, Joris Molinas, Julie Timmerman

jlam
2019-01-27
Viss charm, något bättre än den första, men det bästa med dessa två filmer är den svenska titeln.
2017-12-09
Inte lika bra som första filmen!
Juu_W
2014-12-30
Underbar film! Går ej att se utan ettan!
lottes
2012-09-04
Tyckte bättre om tvåan än ettan - det hände lite mer. Men kanske var det för att jag hade kommit in i det långsamma berättartempot och lärt känna karaktärerna. Det var iofs fler magiska scener i ettan. Nu känns det iallafall som om jag absolut kommer att se om dem, vilket ger en femma i betyg. Lite Fanny och Alexander på franska.
Ponsbach
2012-03-29
Vilken oförarglig historia.
MinotaurKing
2012-01-31
bra film.
labi
2010-12-20
Tja. En helt OK uppföljare. Lite väl glättigt och tillrättalagt för min smak dock.
slitenskiten
2009-06-06
Hatar ungen.. ge honom stryk!
jimmyringo
2008-05-26
Inte lika bra och intressant som del 1, men denna uppföljare är ändå helt okej, men när jag såg den så fick jag någon konstig obehag känsla inom mig. Jag fattar inte varför, men detta sänker betyget till en svag trea.
elnaahlner
2008-05-07