2.9

Nyhetsfeber

Två manliga tv-reportrar och en kvinnlig tv-producent snärjs in i personliga relationer till varandra, och i ett kaos i arbetsstrukturen - och det kommer slå gnistor om dem.

Originaltitel Broadcast News
Regissör James L Brooks
Manus James L Brooks
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Holly Hunter, William Hurt, Albert Brooks, Robert Prosky, Lois Chiles, Joan Cusack, Peter Hackes, Christian Clemenson, Jack Nicholson, Robert Katims, Ed Wheeler, Stephen Mendillo

ItalyErik
2021-08-17
Spretig film med stundtals märklig dialog och halvkasst manus. Men Holly Hunter är strålande.
myslas
2018-08-24
Väldigt charmigt med den välbekanta mixen av drama och komedi från Brooks. Det blir lite väl smörigt med den romantiska vinkeln under andra halvan, det är ändå i nyhetsrummet som det verkligt intressanta händer. Holly Hunter bär filmen.
HerrNenne
2016-08-19
Har en bra grund men saknar lite spets. Tycker att den aldrig riktigt får fart, trots sin längd.
2014-12-31
Det börjar på allra bästa James L Brooks vis med en härlig blandning av komedi och drama. Huvudkaraktärerna presenteras på ett fint och underhållande sätt och det finns direkt mycket att tycka om hos dem. Skådespelarna Albert Brooks, Holly hunter och William Hurt gör inte bort sig och vi får överraskande se Jack Nicholson i en liten roll. Problemet är att ju längre filmen fortgår ju mer försvinner humorn i berättelsen. Dessutom försvinner också en del dram och ersatts av mindre bra romantik.
F-M-J
2014-02-25
Inte direkt nyanserat om nyhetsbranschen. Däremot en bra film med många komponenter värda beröm. Värd sin trea.
lekke
2014-01-06
Hunters rollfigur är mycket bra skriven och spelad i relationsdrama som känns som en betydligt bättre "kärlek-på-jobbet"-film än de flesta i genren.
#54
2013-12-15
Överlag en intressant film.
Ful_fisk
2013-11-06
Holly Hunter är lysande och storyn har ett par friskt oväntade poänger, men överlag är detta en ganska såsig James L. Brooks-film. Den stora bristen är helt enkelt att jag inte tycker om filmens två manliga huvudkaraktärer. Hunter kan inte bära det hela själv.
sirkurt
2012-10-14
Fin och gripande film med fantastiskt skådespeleri särskilt av Holly Hunter. Bra blandning av komedi och drama också, men slutet känns något utdraget.
lottes
2012-07-03
Roligt att se så många tunga anktörer i tidiga roller - Nicholson, william Hurt, Joan Cusack och förstås Philip Hoffman. rörande med ett manus som vågar vara seriöst angående frågor som medias sell-out - man känner verkligen åren som har gått. Idag är ju Hurts övertramp absolut INGENTING. Och kul med seriösa kvinnoroller, och att Hurt hade en bimboroll, och att slutet va som det var. mycket att gilla i den här filmen men vi har ju också vant oss vid helt annat tempo idag. Får mig att tänka på Frank Capra som också gör härligtnaiva filmer, dock är han en mästare och den här var bara ett skickligt men dock hantverk.