2.8

Nynne

Nynne är Danmarks svar på Bridget Jones. En kvinna i 30-års åldern vars helger avlöser varandra med drickande och bakfylla, shoppingturerna finansieras med kredit - och hon går på den ena mystiska daten efter den andra. Det är inte lätt att hitta mannen i sitt liv, men Nynne letar ihärdigt vidare. För kärleken måste ju finnas någonstans där ute i storstaden.

Originaltitel Nynne
Alternativ titel The Diary of Nynne
Regissör Jonas Elmer
Manus Mette Heeno
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Mille Dinesen, Lars Kaalund, Claes Bang, Ole Lemmeke, Mette Agnete Horn, Stine Stengade, Jimmy Jørgensen, Lene Maria Christensen, Anne-Lise Gabold, Lars Hjortshøj, Tatiana Pajkovic, Laura Christensen, Asta Esper Hagen Andersen

2016-09-30
Må dessverre senke fra 5 til 4. Men dette er riktig bra og kan anbefales.
2014-04-27
Ett måste för alla som gillar Bridget Jones - inte för oss andra. (5/15)
Supernaut
2012-05-28
Godkänd men inte mer. Kompetent hantverk men en del sunkiga värderingar och trist könsrollshumor drog ner betyget.
kallewj
2012-01-07
Hiskeligt bra! Danskarna kan det här med film alltså!
Switch
2010-06-22
Riktigt rolig! Ser hellre Bridget Jones (den första filmen), men den här är lite mer vågad & känns såklart mer skandinavisk. Gillar valet av man Nynne till slut väljer (och som väljer henne).
Sensua
2010-03-04
Det här är en riktigt charmig film med härlig humor!! Älskade serien när den gick på TV. Skulle vilja ha hela serieboxen
MoonieZ
2009-05-08
Rolig och charmig. En bra dansk komedi.
Icypiece
2008-06-29
En charmig film, som även är riktigt rolig på sina ställen. En stark trea.
kjs
2008-05-04
svag trea
Aidahog
2008-02-28
Ta av Bridgetglasögonen, de åker på lite oförtjänt. Den är ju bra, ju.