3.2

O Jerusalem

1948 skapas staten Israel. För de båda vännerna Bobby och Saïd, den ena jude och den andre arab, sätts deras vänskap på prov. När arabländerna runt om Israel anfaller, hamnar Bobby och Saïd i stridens mitt och deras värld rämnar.

Originaltitel O Jerusalem
Regissör Elie Chouraqui
Manus Elie Chouraqui, Didier Le Pêcheur
Genre Drama, Krig, 2000-tal
Skådespelare JJ Feild, Saïd Taghmaoui, Maria Papas, Patrick Bruel, Ian Holm, Tovah Feldshuh, Mel Raido, Cécile Cassel, Mhairi Steenbock, Tom Conti

Stripes
2009-10-14
Tycker denna var suverän, blev mycket rörd. Dock verkar den vara lite åt Judarnas håll. Men men.. nått håll måste den vara åt. Specialeffekterna är inte så värst som många säger, märkte mest av dem vid ett tillfälle. Annars var allt rätt okej. Mycket bra rekvesita måste jag säga, allt verkar vara tidsenligt.
truedman
2007-12-12
lägger till, det är en svag 4.
truedman
2007-12-12
Tycker inte att specialeffekterna var så farliga dåliga eftersom man märker inte av dem så mkt. Håller med InzZzomnia om manuset är lite tunt på sina ställen och lika så hur storyn är berättad.
ThomasW-dahl
2007-12-10
Ja,specialeffekterna är nog reastuff! Men ,som vanligt,när det gäller storys byggda på verkliga/historiska händelser blir jag såld!
InzZzomnia
2007-11-19
Enda som går och klaga på är ett kanske lite småtunt manus i vissa delar samt att specialeffekterna nog är köpta på rea ;)