1.6

The Treasure of the Living Dead

Tyskarna gömde en skatt i den afrikanska öknen under andra världskriget, som en expedition nu skall finna.

Originaltitel La tumba de los muertos vivientes
Alternativ titel Grave of the Living DeadOasis of the ZombiesThe Oasis of the Living DeadEl desierto de los zombiesL'abîme des morts vivantsLe trésor des morts vivants
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco
Genre Skräck, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Manuel Gélin, France Lomay, Jeff Montgomery, Myriam Landson, Eric Viellard, Caroline Audret, Henri Lambert, Lina Romay

Dele
2017-09-20
Långsam och tråkigt sömnpiller fyllt med märkliga beteenden och styltig dialog.
Ondskapt
2017-04-26
En film som inte blir bättre av att se en andra gång. Är man inne på öken och monotona soundtracks är det här dock filmen för dig.
idd
2011-08-08
mysig stämning rakt igenom, trashig å lagom klyschig start å ett försök till episkt slut som iaf blir halvdant genomfört! gillar alla scenerna av händer som sticker upp ur sanden ackompanjerat av blåfilter å grisljud.. en av francos bättre!
Kriffot
2011-08-07
Rätt så trist Zombierulle, men ändå hyfsad för o va franco. Det gör ju såklart inte att den förtjänar mer än en 1:a!
2010-05-30
Rätt tragisk zombierulle i minst sagt makligt tempo. Lite gore och hyfsad makeup och udda synthsoundtrack gör att den iaf når tvåan. Se Shock Waves om ni vill se nazi-zombies
dudson
2010-05-19
Oj Oj Så usel!=( Sämsta Zombie filmen EveR!! Enda Roliga är när dom så-kallade zombisarna gör fula Klick-ljud haha=)
henrikj
2009-10-17
Riktigt dugliga skådisar ska man allt tillstå (let's get those bottles so that we can make molotov cocktails!" men fy farao vad trist.
schramm
2009-09-19
äckta konst!
Ondskapt
2009-09-19
Så otäckt fruktansvärt vidrigt seg så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Varenda scen är uuuuutdraaageeeen in i det längsta och det enda man får se i zombieväg är i princip close-ups på uselt papier-maché-maskerade nollor.
2009-07-23
Jag blev inte tillräckligt irriterad för att ge den en etta. Franco är definitivt bättre på att göra många filmer än på att göra bra filmer. Men kvantitet är ju en kvalitet i sig. (4-/15)