2.3

Obsessed

Derek Charles är en framgångsrik ekonomichef som just blivit befordrad och är lyckligt gift med den vackra Sharon. Men när vikarien Lisa börjar förfölja Derek, riskeras hela hans karriär och äktenskap.

Originaltitel Obsessed
Regissör Steve Shill
Manus David Loughery
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ali Larter, Jerry O'Connell, Christine Lahti, Bruce McGill, Beyoncé, Scout Taylor-Compton, Idris Elba, Ron Roggé, Nicolas Myers, Nathan Myers (II)

fridenpaden
2017-08-26
Det här har gjorts ett antal gånger tidigare. Så först tänkte jag att det blir en tvåa direkt på grund av fantasilösheten. Men med bra skådisar och hygglig film så klättrade filmen till en trea. Men Glenn Close håller fortfarande förstaplatsen bland psykopaterna.

2017-08-21
Blek kopia av Farlig förbindelse.
Murvel48
2017-06-24
Klyschigt, övertydligt och fullt med osannolika beslut. Men bitchfighten höjer det till en svag tvåa.
2016-09-20
En oerhört banal thriller. Det här har gjorts åtskilliga gånger, både före och efter denna film. Därmed inte sagt att den är dålig. Den lyckas faktiskt ta sig upp till godkänt och skådespelarna, särskilt Ali Larter, gör ett ganska så bra jobb.
cruze
2014-09-09
Med en riktig skådespelare istället för Beyonce hade betyget blivit högre, tänkte sätta en trea innan sista halvtimmen som var bedrövligt dålig.
Tatty
2014-01-17
Jisses, vilken spännande och nervpirrande film. Och vilken jävla psyskfall till tjejen. Helt jävla störd så man blir rädd. Så synd om Derek men så gött att Beyoncé Knowles är riktig tuff i filmen och det gillade jag. Helt rätt åt den jävla psyskfallet till tjejen. Ger inte den en 5a för den var inte jättebra men den var riktig spännande.
Redfield4ever
2013-03-21
Fatal Attraction utan det råa som gjorde den filmen nervig. Idris Elba gör vad han kan för att försöka rädda situationen (ungefär samma sak som han gjorde med prometheus) men det går verkligen inte. Larter är snygg, men känns aldrig farlig alls och framförallt inte ens i närheten av såna psykopater som Alex Forester eller vad-nu-Rebecka DeMornay hetter i Handen som gungade vaggan. Sen har vi Beyoncé... Åh, herregud Beyoncé håll dig borta från filmens värld! Och ta med dig Taylor Swift och Ceelo när du ändå håller på jag ber dig!
Eddydasilva
2012-05-03
Helt okej tyckte den va spännande och bra faktiskt. känndes som ja inte ville att den skulle ta slut faktiskt. Stark 3a från mig
jonbo
2012-04-20
Jag gillar inte filmer som ifrågasätter min intelligens. Det här är dumt, stelt, innehållslöst och fruktansvärt ooriginellt, men vill få oss att tro allt annat.
blackcurrant
2012-03-05