1.9

O.C. & Stiggs

Egendomlig film som skildrar de tonåriga titelpersonernas sommaräventyr. Dessa består huvudsakligen av att göra livet surt för familjen Schwab. Pappa Schwab är en hänsynslös försäkringsagent som sagt upp Stiggs farfars pensionsförsäkring.

Originaltitel O.C. & Stiggs
Regissör Robert Altman
Manus Tod Carroll, Ted Mann
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Daniel Jenkins, Neill Barry, Paul Dooley, Jane Curtin, Jon Cryer, Ray Walston, Louis Nye, Tina Louise, Martin Mull, Dennis Hopper, Melvin Van Peebles

hsimpson
2024-02-10
En samling udda scener om två ungdomar som träffar allehanda kufar. Märklig film, och inte jättebra.
Strutsen
2013-10-18
Märklig tonårskomedi a la Porkys - alternativt parodi på den sortens film, men det går inte riktigt förstå om så är fallet. Jag får inget grepp alls om karaktärerna - skulle inte vilja kalla dom platta utan de är bara så konstiga att jag inte kan begripa dom. Fånig humor - faktum är att även om det är en parodi så känns Porkys faktiskt roligare för humorn har åtminstone lite tajming och "punch" i den - här blir det bara känslan av "vafasen är det jag sitter och tittar på?" som infinner sig.
jonbo
2008-10-12
Jane Curtin är lite småkul och Hopper dyker upp. Men vad handlar skiten om?