3.6

Oceans

Dokumentär från världens oceaner av franske filmaren Jacqes Perrin. Den tog 7 år att göra, och är den mest påkostade naturfilmen någonsin. Vi får bland annat följa vithajar, delfiner, uttrar och krabbor i denna film där Perrin kommit djurlivet under havet närmare än någonsin.

Originaltitel Océans
Regissör Jacques Perrin
Manus Jacques Cluzaud
Genre Dokumentär, 2000-tal

foppa99
2018-08-27
Vackra bilder o fångade ljud
2017-10-28
Astrojacob
2016-04-03
Vackert, viktigt och sorgligt. Femman stenklar.
amotherscrime
2015-01-20
Mycket vackert och fantastiskt arbete. Men inte så minnesvärt tyvärr.
Sawatdeedrama
2014-10-13
Otroligt vacker dokumentär, musiken och bilderna var fantastiska, men avsaknaden av faktisk information sänkte betyget för mig. Jag hade dessutom lite svårt för berättarrösten som inte riktigt passade de majestätiska klippen.
saxen11
2014-07-13
Lite ironiskt att Disney presenterar denna film.
JeremyClarkson
2014-05-04
James Bond passar inte sådär jättebra som berättarröst, men undervattensbilderna är klockrena.
DanielRönn
2014-02-08
Mycket bra, fotot är fantastiskt!

2013-08-05
Mycket vackra bilder, makalöst ljud. Men de skulle haft lite mer information och lite mer variation för högre betyg.
GinNTonic
2013-05-27
Helt fantastiska bilder! Artrikedomen, fantasin och skönheten som visas upp här kan aldrig någonsin överträffas av någon sci-fi- eller fantasyfilm. Nej, inte ens av James Cameron... Berättarrösten är sparsam men kunde helst ha skippats helt, den blir dessutom lite predikande mot slutet. De makalösa bilderna, djuren och den mäktiga musiken kunde gott ha talat för sig själva. Som tur var fick de oftast göra det också, och då var det ren filmpoesi och gav mig mer än någon film har gjort på länge.