2.6

Ocean's Eight

Danny Oceans avlägsnade syster Debbie avser att genomföra århundradets kupp på New Yorks stjärnspäckade Met-gala. Först måste hon samla ihop den perfekta konstellationen för ändamålet, och fastnar för Lou, Rose, Daphne Kluger, Nine Ball, Tammy, Amita och Constance.

Originaltitel Ocean's Eight
Alternativ titel Ocean's 8
Regissör Gary Ross
Manus Olivia Milch, Gary Ross
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Rihanna, Mindy Kaling, Sarah Paulson, Awkwafina, Richard Armitage, James Corden, Damian Young, Richard Robichaux, Alexander Blaise, James Biberi, Eaddy Kiernan, Nathanya Alexander, Griffin Dunne, Midori Francis, Elliott Gould, Charlotte Kirk, Deidre Goodwin, Brian J Carter, Gemma Forbes, Gideon Glick, Caitlin Mehner, Marlo Thomas, Dana Ivey, Mary Louise Wilson, Elizabeth Ashley

produr
2020-06-09
Jag är snäll och sätter en tvåa för värre har man ju sett
Murvel48
2020-05-25
Tråkig och fånig film som bygger på att dusdintals personer mot alla odds går på de simplaste tricks. Billigt i överkant.
Zebulonm
2020-02-12
Nä det här håller inte.....
Starkbröl
2020-01-05
Kass, snubblande nära ettan.
JD
2020-01-05
Anne Hathaway är åtta gånger bättre skådespelare än Sandra Bullock, som tyvärr har huvudrollen.
celec
2019-08-13
Det märks att Hollywood har slut på idéer. Det enda som görs är uppföljare i olika slag och Oceans Eight är inget undantag. Här har man valt att byta ut männen mot kvinnor i tron om att det skulle rädda ett manus som är fruktansvärt dåligt. Karatärerna är osympatiska och berättelsen är fylld med plotholes.
StureStenhög
2019-08-10
Inte dramatiskt sämre än tidigare filmer i serien. Själva kuppen är trots allt kul att följa, och det finns en del påhittiga inslag längs vägen. Men det blir också lite för fånigt, och karaktärerna hade gärna fått ha mer personlighet, men det är väl ofta problemet med ensemblefilmer. Mycket känns hafsigt dessutom, lite mer tid och tanke hade lätt kunnat lyfta det här ett snäpp. Helt okej underhållning dock
idaho1981
2019-07-28
Oväntat underhållande. Ganska typisk heist-historia men med underhållande karaktärer. Blanchett är grym som vanligt och Bonham Carter är galet underhållande.
JPerlie
2019-06-27
Känner att den här behöver lyftas. Älskade den. Fantastiska kvinnor. Mycket humor. Till och med Anne Hathaway som jag verkligen brukar ogilla visade att hon kan vara brilliant. Hoppas på att även få se mer av Awkwafina. Smart, sneaky, spännande. Jag hade superkul när jag såg den. Kan bli bättre i grupp. Kanske är en Girl Thing. Vad vet jag.
Christofer
2019-05-28
Slarvigt skrivet överlag med en platt och trist upplösning. Första halvan var okej men sedan blev det väldigt simpelt andra halvan.