Ocean's Thirteen

Danny Ocean samlar ihop sitt gäng än en gång för att planera deras mest riskfyllda kupp hittills.

Originaltitel Ocean's Thirteen
Alternativ titel Ocean's 13
Regissör Steven Soderbergh
Manus Brian Koppelman, David Levien
Genre 2000-tal, Kriminalare, Thriller
Skådespelare George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Ellen Barkin, Al Pacino, Bernie Mac, Casey Affleck, Scott Caan, Elliott Gould, Shaobo Qin, Don Cheadle, Andy Garcia, Carl Reiner, Eddie Izzard, Julian Sands, Vincent Cassel, Eddie Jemison, David Paymer, Bob Einstein

Skapad 2007-06-02 av PortZebie
Tredje gången gillt för George Clooneys charmige kasinorånare och hans kumpaner. Första gången var planen att råna tre kasinos i Las Vegas samtidigt. Andra gången, som jag måste medge att jag ...   Läs mer »

sodomiten
2018-08-10
En uppföljare som inte borde fått se dagens ljus. Till slut blev det så långtråkigt att jag var tvungen att stänga av.
Zingostar
2017-10-24
Obegriplig andra uppföljare.. lika tråkig och dålig som ettan och tvåan.
2017-10-17
myslas
2016-11-10
Tillbaka till konceptet som funkade så bra i första filmen och det funkar lika bra här. Det är väldigt grabbigt och långt ifrån något mästerverk men bra underhållning från start till slut.
Tatty
2016-05-07
Ganska bra och okej som de andra.
mumiemonstret
2015-05-30
Vilken tillkrånglad handling... Och filmen misslyckades rätt grundligt med komedi-bitarna.
Dele
2015-05-01
Väl grabbigt, men som lättsam underhållning fungerar det hyfsat. Svag trea,
2014-12-08
Detta var en klar uppryckning från Ocean's 12 men samtidigt också en bra bit från magin som fanns i Ocean's 11. Denna film känns väldigt mycket 60-tal med sin användning av färger, musik och delade bilder. Det är underhållande men resultatet blir inte mer än att detta är en helt OK film, dock med ett litet plus i kanten.
Christofer
2014-04-28
28/4 2014 (2:a): Var nästan på väg att höja till en trea eftersom jag faktiskt tyckte att det var rätt hyggligt den här gången, men väljer ändå att låta betyget stå kvar. 2+ som ändå ligger nära en trea. Trots allt håller jag med om det mesta från förra titten. 25/8 2007 (2:a): Känns som en upprepning från de tidigare filmerna. Ingenting nytt alls. Hyfsad underhållning och kul att se så många grymma skådisar i en och samma film, men denna är långt ifrån så bra som första filmen var. Hela setupen känns också väldigt osannolik, speciellt i den här filmen, med för många detaljer där slumpen avgjorde att de lyckades.
Redfield4ever
2014-01-02
Alltså... Var var George Clooney under 90 procent av filmen jag just såg? För en film som har hans karaktärs namn i titeln var han med jävligt lite. Förra filmen försökte leva på enbart charm från ensemblen utan handling eller heist-detaljer. Den här försöker göra det exakt motsatta. Och visst, det fungerar bättre, men bara lite. Förstår varför Zeta Jones och Roberts inte ställde upp. Med detta manus kan man ju tänka sig att de hade fått vara med i typ en scen ihop och en vardera utan varandra.