Och han älskade dem alla

Åtta kvinnor har blivit kidnappade av mannen som kallar sig Casanova. De är alla vackra och intelligenta kvinnor. En av de kidnappade kvinnorna är polismannen och psykologen Alex Cross brorsdotter. Alex Cross har i uppdrag tillsammans med Dr. Kate McTiernan, den enda kvinna som lyckats fly från seriemördaren Casanovas gömställe, att hitta de försvunna kvinnorna innan "samlaren" gör slut på dem.

Originaltitel Kiss the Girls
Regissör Gary Fleder
Manus David Klass
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Morgan Freeman, Ashley Judd, Cary Elwes, Alex McArthur, Bill Nunn, Brian Cox, Tony Goldwyn, Jeremy Piven, Roma Maffia, Gina Ravera, Tatyana Ali, Mena Suvari, Heidi Schanz, Jay O Sanders, Richard T Jones, Helen Martin, William Converse-Roberts

Skapad 2019-12-12 av Rollywood
Och han älskade dem alla baserar sig på boken av den amerikanske författaren James Patterson med samma namn. Vi ser Oscarbelönade Morgan Freeman i rollen som Dr. Alex Cross, en rättspsykolog som ...   Läs mer »

Dream
2024-01-14
Är nästan lika bra som "Seven", men inte dåligt häller, dessa rullar är ju föregångare till det lite överskattade serien "True Detective", men är man svag för den här typen av true crime underhållning så är det svårt att inte älska och Morgan Freeman gjorde dessa så bra.
Starkbröl
2020-02-13
Mycket lättglömd.
2016-10-23
Väldigt bra och spännande film med väldigt bra skådespelare! Morgan Freeman gör en av sina bästa roller!
Körsbär
2016-09-25
Nej nej nej vilken dålig 90 tals film. Finns på tok för många brister i den som gör att den inte håller.
Rasmusen
2016-07-05
En av få filmer/böcker vars svenska titel är snyggare än dess originaltitel. Filmen då? Meh.
gjoob
2016-06-24
Såg den på vhs för många år sedan. Minns den som en ganska typisk dussinthriller.

2016-05-04
Har potensialet men mediokert gjennomført. 3
Zipper
2016-04-10
Typisk 90-talsthriller. Behåller trean efter omtitt.
2014-10-28
En stark skådespelare i huvudrollen(Freeman), mycket spänning, annorlunda mördare och lite psykologi. 4-
92axha10
2014-03-04
Är inte särskilt trovärdig när det gäller polisarbete. Om man vill ha en trovärdig film om poliser och skurkar så är den här ingen hit. Däremot kan man uppskatta underhållningsvärdet i ett okej detektiv-mysterium.