2.9

Och han älskade dem alla

Åtta kvinnor har blivit kidnappade av mannen som kallar sig Casanova. De är alla vackra och intelligenta kvinnor. En av de kidnappade kvinnorna är polismannen och psykologen Alex Cross brorsdotter. Alex Cross har i uppdrag tillsammans med Dr. Kate McTiernan, den enda kvinna som lyckats fly från seriemördaren Casanovas gömställe, att hitta de försvunna kvinnorna innan "samlaren" gör slut på dem.

Originaltitel Kiss the Girls
Regissör Gary Fleder
Manus David Klass
Genre Kriminalare, Mysterium, Thriller, Drama, 90-tal
Skådespelare Morgan Freeman, Ashley Judd, Cary Elwes, Alex McArthur, Bill Nunn, Brian Cox, Tony Goldwyn, Jeremy Piven, Roma Maffia, Gina Ravera, Tatyana Ali, Mena Suvari, Heidi Schanz, Jay O Sanders, Richard T Jones, Helen Martin, William Converse-Roberts

Skapad 2019-12-06 av Rollywood
Och han älskade dem alla baserar sig på boken av den amerikanske författaren James Patterson med samma namn. Vi ser Oscarbelönade Morgan Freeman i rollen som Dr. Alex Cross, en rättspsykolog som ...   Läs mer »

2016-10-23
Väldigt bra och spännande film med väldigt bra skådespelare! Morgan Freeman gör en av sina bästa roller!
Körsbär
2016-09-25
Nej nej nej vilken dålig 90 tals film. Finns på tok för många brister i den som gör att den inte håller.
Rasmusen
2016-07-05
En av få filmer/böcker vars svenska titel är snyggare än dess originaltitel. Filmen då? Meh.
gjoob
2016-06-24
Såg den på vhs för många år sedan. Minns den som en ganska typisk dussinthriller.

2016-05-04
Har potensialet men mediokert gjennomført. 3
Zipper
2016-04-10
Typisk 90-talsthriller. Behåller trean efter omtitt.
2014-10-28
En stark skådespelare i huvudrollen(Freeman), mycket spänning, annorlunda mördare och lite psykologi. 4-
92axha10
2014-03-04
Är inte särskilt trovärdig när det gäller polisarbete. Om man vill ha en trovärdig film om poliser och skurkar så är den här ingen hit. Däremot kan man uppskatta underhållningsvärdet i ett okej detektiv-mysterium.
Gigi1943
2013-11-24
Som sagt, det är Freeman som är behållningen. Filmen är väldigt rörig och man vet inte var man är eller vart de åker (bil/flyg). Är det regin eller klippningen som strular till det, vet inte och till slut undrar man om grottgångarna är i skogen eller under ett hus, det får man aldrig veta och vad händer med "offren"? Nä, bättre kan de.
sublim
2013-10-10
Nä, det här funkar bara i nödfall.