2.7

Odd Thomas

Odd Thomas är en ung man som kan kommunicera med de döda i den lilla Kaliforniska ökenhålan där han bor. En dag möter han en mystisk man och genom sin förmåga inser Odd Thomas att mannen är en länk till en övernaturlig ondska som snart kommer att invadera staden.

Originaltitel Odd Thomas
Regissör Stephen Sommers
Manus Stephen Sommers
Genre Mysterium, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Anton Yelchin, Addison Timlin, Willem Dafoe, Gugu Mbatha-Raw, Shuler Hensley, Nico Tortorella, Kyle McKeever, Melissa Ordway, Patton Oswalt, Leonor Varela, Arnold Vosloo, Ashley Sommers

JonteW
2019-03-07
Rapp och energisk regi av Sommers och Yelchin är lysande. Dock är manuset lite för tunt och det blir inte mer än en stark 2:a.
supermancover
2017-12-04
Yelchin är som vanligt fantastisk och jag blir lika deppig varje gång jag tänker på att han inte lever längre. Filmen i övrigt var sådär, men värd att se - absolut. Stark tvåa.
thelonelypoet
2017-10-17
Anton... I miss you... Så talangfull!
PeterTheW
2017-07-20
Mysig underhållning, småsnyggt och allt, men det är ju Yelchin som gör helheten. He will be missed...
WillyV
2017-02-08
Stark trea, underhållande och till sist även berörande. Yelchin funkade fint här.
RunRiot
2016-08-14
Småmysig och lite annorlunda rulle som tål att ses igen. Det smöriga och totalt ologiska slutet var dock ett minus. Vissa delar kändes även rätt olustiga med tanke på hur det gick för Anton Yelchin sen. He left way too soon.
amam
2016-02-22
Underhållande och mysig tyckte jag. Stabil trea.
Robkiller
2015-10-11
Dean Koontz's Odd Thomas som kan se spöken... liksom böckerna inriktar det här sig på en yngre publik, men fungerar trots det helt ok, blir väl dock aldrig direkt spännande eller skrämmande, men det verkar inte heller vara meningen...
marleey
2015-02-27
Får lite Veronica Mars vibbar över detta.Fast istället för en vanlig tjej som agerar detektiv så är det en udda kille som med hjälp av övernaturliga krafter stoppar och löser mord. Ska direkt erkänna att jag sett väldigt lite Veronica Mars och inte läst boken Odd Thomas, så kanske att min jämförelse långsökt. Odd Thomas är en relativt lättsam film trots att den semi-mörk med både döda kroppar och blod. Känns väldigt ungdomlig i hela sitt upplägg. Allt från dialog till val av skådespelare. Jag har svårt för Anton Yelchin, men han passar trots allt i rollen som Odd Thomas. Överlag stelt skådespeleri. Som jag förstått så är Odd Thomas baserad på ett gäng böcker/serier. En helt okej film även fast den är lite för ungdomlig för min smak. Plus för ett bra slut.
setterwall
2015-02-22
Uselt skådespeleri från samtliga inblandade utöver huvudrollen, som gör det okej. Tror dock inte det är skådespelarnas fel då dialogen känns påklistrad och att en tydligt kan se att skådisarnas rörelsemönster kommer från en riktigt stel regissörshand... Undrar dock hur fet lönecheck Willem Dafoe fick för hans medverkan, den här filmen är annars långt under hans nivå. Men helt kass är den inte. Ganska uppfriskande att se ändå på något sätt.