Off Screen

Den 11 mars 2002 tar John R. säkerhetschefen och 17 andra i gisslan i Amsterdams största skyskrapa. Hans mål är att varna befolkningen om en stor konspiration.

Originaltitel Off Screen
Alternativ titel Kleisterlee
Regissör Pieter Kuijpers
Manus Hugo Heinen
Genre Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jan Decleir, Jeroen Krabbé, Astrid Joosten, Theu Boermans, Marjon Brandsma, Aat Ceelen, Chris Comvalius, Sjoerd Dragtsma

carnevil
2009-03-02
Kul att vissa tydligen inte kunde förstå det uppenbara och övertydliga i denna film förrens den var slut. Helt Ok rulle, men lite väl uppenbart upplägg. Bra skådisar dock!
guaruska
2008-08-15
Under filmen förstod jag inte riktigt. Den var ganska långsam o det kändes inte som att den var på väg till ett klimax. Men jävlar vad jag blev impad när eftertexterna började rulla o poletten trillade ner. Kan junte säga nåt om det här, men jag är glad att jag förstod den för det är det som gör den till en bra film. Om man inte förstår den så är den nog ganska trist.
Galaxina
2008-01-25
Holländsk psykologisk thriller som baseras på sanna händelser. Lysande Jan Decleir från Karaktären och Antonias värld och Jeroen Krabbé från Jagad! Ges ut av Njutafilms i Sverige under våren 2008!