2.8

Offside

Stenforsborna har det inte lätt - pappersbruket har lagts ner och det anrika fotbollslaget sjunker som en sten genom seriesystemet. Inte så konstigt kanske när snittåldern närmar sig de fyrtio, prästen står i mål och en rundmagad pizzabagare ska stå för målfabrikationen. Men nu får det vara slut på förnedringen - åker man ur division sex också läggs verksamheten ner. Det har klubbens ordförande meddelat. Hoppet tänds när den engelske före detta fotbollsstjärnan Duncan Miller lockas till Stenfors av driftige kommunalrådet Kent. Men "Killer Miller" visar sig snart vara mer före detta än man räknat med.

Originaltitel Offside
Regissör Mårten Klingberg
Manus Oskar Söderlund, Mårten Klingberg
Genre Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Anja Lundqvist, Jonas Karlsson, Torkel Petersson, Ingvar Hirdwall, Göran Ragnerstam, Björn Bengtsson, Saga Gärde, Mats Blomgren, Anders Lönnbro, Brendan Coyle, Tina Nordlund, Mirian Kader, Georgi Stajkov

hardcore
2018-07-14
Väldigt bra film. Välspelad också. Anja Lundqvist gör aldrig en besviken vad hon än gestaltar. Jonas Karlsson är också bra som snäll pappa som gör allt för sin omgivning. Birollerna inget undantag bla Ingvar Hirdvall är bra som alkoholiserad gubbe.
päronanton
2018-07-14
En riktig go rulle som går att se om och om igen!
Henkepedia
2018-03-04
Kul och klassisk svensk film. Jag som har svårt för svenska filmer gillade den.
2017-10-22
2017-09-29
Bar stel och dum svenskfilm som saknar något som handlar handling....
2016-10-27
Över förväntan! Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är både gripande, underhållande och lite rolig. Det är dock ingen film jag skulle kunna tänka mig att se flera gånger.
AlbinWesley
2016-04-13
Vi är inte bortskämda med god sportfilm i Sverige så klart, så det är kul att den här är rätt så lyckat. Den tangerar många teman som förvisso blir lite korthuggna men ändå, det finns nåt. Den har även roliga bitar, vilket ju är tur när filmen är tänkt att locka skratt. Gott så.
2015-11-18
Har ett riktigt bra poänger men Anders är störig och vad hände med Ali och Alban? Får ändå en trea för att den skildrar vissa saker riktigt väl.
Dicken96
2015-05-05
Svensk feelgood film om fotboll och småstadsliv. Lite seg och inte jätte rolig men funkar!
Suckram99
2015-03-29