3.2

Öga mot öga

Brad är ung och längtar efter snabba bilar och pengar i fickan. Han vill bli accepterad av sin far och komma med i dennes förbrytarliga.

Originaltitel At Close Range
Regissör James Foley
Manus Elliott Lewitt, Nicholas Kazan
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, 80-tal
Skådespelare Christopher Walken, Kiefer Sutherland, Mary Stuart Masterson, Sean Penn, Millie Perkins, Chris Penn, David Strathairn, Crispin Glover, Tracey Walter, Candy Clark

dudson
2020-10-11
Skön rulle med topp-klass soundtrack. Walken & Penn verkligen äger hela filmen sekund-sekund.. Satans synd att Sutherland fick stå på läktaren denna gången. 2+
sawa
2019-02-03
Intressant bitvis, men verkligen inget speciellt.
menschenfeind
2015-02-24
Bra foto och musik, särskilt första halvan är stämningsfull. Sedan haltar det lite, och den är kanske lite väl lång.
2015-01-05
Walken & Penn funkar bra ihop och det häftiga 80-talet har nått sin mitt. Även om det kompetenta dramat bör stå i mitten är det saker runt omkring som gjorde den så¨bra. Stämningen, fotot, kläderna osv är härligt 80-tal. Men visst är storyn även den helt okej.
Taandborste
2013-04-14
Lyfter mot slutet, men vägen dit känns ganska tunn.
Berniey
2013-02-02
Christopher walken övertygar men filmen gör det inte! Ganska så trist och förutsägbart!
Astrojacob
2013-01-09
Christopher Walken stjäl varje scen o en ung Penn bubblar av intensitet. Behöver man mer? Skön stämning som toppas av rå cynism och kallt blod. Hyfsad Fyra.
amam
2012-10-21
Ja, vad ska man säga. Stabil trea. Bra skådisar gör det mesta som de kan med den ganska intetsägande storyn. Den är aldrig dålig men heller aldrig riktigt bra.
Jannebanan
2012-06-25
Det andas verkligen 80-tal om den här. Inte så tokig, men inte heller någon jag direkt känner att jag kan rekommendera andra.
Dutch
2012-03-27
Underbar 80tals Musik med Madonna. Penn och Walken gör strålande ifrån sig.