Ögonblicket före tystnaden

Steve Everett är en journalist som nyligen flyttat till västkusten efter det att ha blivit avskedad från New York Times. Tack vare sin gamla vän, chefredaktören Alan Mann, får han ett nytt jobb på Oakland Tribune. Steve gillar damer och sprit och hans äktenskap med Barbara är i nästan lika dåligt tillstånd som hans gamla skrotbil. Han har dessutom redan hunnit bli illa omtyckt av lokalredaktören på tidningen då han haft en affär med dennes fru. När en annan av tidningens journalister är med om en bilolycka måste Everett ta hand om hennes reportage och göra en sista intervju med den dödsdömda Frank Beechum.

Originaltitel True Crime
Regissör Clint Eastwood
Manus Larry Gross, Paul Brickman, Stephen Schiff
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Isaiah Washington, Lisa Gay Hamilton, James Woods, Denis Leary, Diane Venora, Bernard Hill, Michael McKean, John Finn, Hattie Winston, Sydney Tamiia Poitier, Mary McCormack, Marissa Ribisi, Michael Jeter, Frances Fisher, Francesca Eastwood

ClintanTheKing
2012-07-28
Inte ens kungen själv kunde lyfta upp denna. Man höll ju på att somna förfan. 2 timmar känns som 5 och det händer inte mycket i filmen fören sista kvarten. Stark tvåa i betyg.
pungsnigel
2012-07-08
Väldigt svag 3a

2012-05-19
Egentligen en rätt typisk thriller utan alltför många djärvheter, men Clintan är alltid kul att se.

2011-09-23
Detta är ok, men med nöd och näppe. Jag är beredd att acceptera att den är lite tramsig, men det blir lite för mycket trams för att bli mer än knappt godkänt.
Kulturgam
2011-08-28
För abrupt slut. Svag fyra.
Ane73
2011-08-23
En svag 3:a. Absolut spännande, men ganska klyschig. Det är inte heller trovärdigt att en så gammal gubbe har såpass många väldigt unga tjejer dreglande efter sig. Men är man själv både producent och regissör så kan man ju fritt välja vilken roll man vill spela... :-)
TimBuckley
2010-12-17
(rek 3a) Tycker om den genomgående med avdrag för enstaka sega scener här och var. Träansiktet har dock både medverkat i, skrivit och regisserat mer påtagliga filmer. För även om det är spännande och involverande så är det också alldeles för mysigt genom att stereotyperna skiner alltför för tydligt för att verkligen hota, beröra eller skaka om. Men en lätt trea. 3a.
jonbo
2010-08-14
Långsam o uddlös men funkar att fördriva tiden med. Har sina stunder.
AdamB-film
2010-08-14
ok för stunden, men clintan är den som drar ner en annars intressant historia. Från ruta ett till ruta sist är Clintan träig, tråkig och gubbkåt.
volvo_240
2010-06-25
lite väl seg men en svag trea får dne.