1.5

Ogre

När en grupp resande tonåringar råkar på den lilla byn Ellensford så märker dom att ingen där åldras eller blir sjuk och att skördarna alltid är goda. Det visar sig bero på en pakt med jätten i berget och han kräver människooffer.

Originaltitel Ogre
Regissör Steven R Monroe
Manus Chuck Reeves
Genre 2000-tal, Science Fiction
Skådespelare Brendan Fletcher, John Schneider, Katharine Isabelle, Alex Zahara, Chelan Simmons, John Shaw, Kimberley Warnat, Ryan Kennedy, Tyler Johnston, Andrew Wheeler, Kyle Labine

Robkiller
2019-07-16
SyFy med en skitfult animerad ogre. Tokuselt
Totenkopf
2011-07-22
Helt ok, bättre än intrycket man får av trailern som verkligen inte gör filmen rättvis. Lite The Village-stuk som någon skrev.
Ninjatroll
2010-11-11
Korkad story även för att vara en monsterfilm med massor av logiska luckor, effekter som ser ut som ett tvspel från 10 år tillbaka i tiden och fullständigt outhärdlig kvinnlig portagonist.
Cim-Inc
2010-05-15
Inga direkt snygga effekter och medelmåttiga skådespelare för det mesta - men ändå en OK film på ngt vis! Den är ju dessutom gjord för TV, inte för bioduken! Hur kan man jämföra med The Village? Det enda som kan ses som liknande är att folket lever i det förgångna i en liten avskiljd by... Om det är allt som krävs för att den ska jämföras med The Village så är väl King Kong en sämre version av Sagan Om Ringen...
Hedning
2009-05-08
vilken j-vl& smörja.
ilgoga
2008-10-26
Detta var som en mycket bättre version av The Village, ganska så väldigt kass i alla fall.
Argo_L
2008-10-17
Jag vet att monstret var dåligt gjort men allt annat var hyfsat ok.. Svag 3:a....
Demandred
2008-09-27
Kunde varit en 2:a om inte monstret såg för taskigt ut.
Ryujin
2008-09-15
Helt okej skådespeleri, speciellt av Katharine. Monstret var okej, men amatörmässigt inklippt (som man väl bör förvänta sig av en sån här film). Det den faller på var nog manus och regi som verkligen osade amatörstatus. Kort sagt ganska usel, men har sett mycket värre.
Zhatan
2008-04-05
Känns mer som ett långt avsnitt av en dålig tv-serie än som en film. Dåliga skådisar, taskig story och hemska effekter. Det var faktiskt roligt när man såg pilarna dom använde för att skjuta ogre'n med.... små sneda pinnar som aldrig skulle gå att träffa någonting med.