3.6

Ogroff the Mad Mutilator

Ogroff en galning som bor i en trähydda, vars ambition i livet verkar vara att mörda alla som överträder den lilla bit skog som han kallar sitt hem. Medan historien utvecklar sig så tar den en något annorlunda vinkel flesta än de konventionella slasher flicks då Ogroff får veta att han inte är den enda "bogeyman" i den avskilda bit skogsmark.

Originaltitel Mad Mutilator
Alternativ titel Ogroff
Regissör N G Mount
Manus N G Mount
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Alain Petit, Robert Alaux, Françoise Deniel, Pierre Pattin, Jean-Pierre Putters, Christophe Lemaire, Michel Pratt, Fabrice Bourdon, Alain Cayol, Michel Chevalier, François Cognard, Michel Desangles, Nathalie Dumont, Carmen Garcia, Michel Gault

idd
2014-08-03
mycket märklig blandning av skräck och konstfilm, där man inte riktigt vet om de surrealistiska inslagen är menade eller bara beror på regissörens oförmåga att göra en riktig film. hur som helst sevärt å lite lätt obehagligt.
2013-10-05
Älskar denna sjuka skapelse som fan!).. fransk film när den är som bäst" för det styckas&sågas lite varsomhelst där vår älskade Ogroff röjer fram som värsta Jason/Madman kopian. så gäller hålla sej ifrån den franska landsbyggden tydligen..