2.5

Oh, Happy day!

En medelålders kvinna i en liten dansk stad möter en gospelpredikant och upptäcker inte bara musiken utan också sidor hos sig själv hon inte trodde fanns.

Originaltitel Oh, Happy day!
Alternativ titel Oh Happy Day
Regissör Hella Joof
Manus Lotte Andersen, Jannik Johansen, Hella Joof
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Malik Yoba, Lotte Andersen, Ditte Gråbøl, Kurt Ravn, Lars Hjortshøj, Søren Fauli, Lærke Winther, Ditte Hansen

Gigi1943
2014-05-16
Märkligt, jag minns bara att det var en mörkhyad prälle, resten har ramlat ner i glömskans svarta hål.
FilmSimon
2009-12-05
början va en svag trea och i mitten höll det till och med på att bli en fyra men oj vad det blev dåligt tillslut! skådespelarna spelar över så mycket att det måste vara regissörens order, kemin finns inte där och ja när det börjar falla rosblad från kyrkans tak då tipsar jag er om att stänga av filmen för efter det blir allt bara sämre och sämre :/ slutet är nästan en etta och detta gör tyvärr att det ända jag kan sätta är en tvåa :( men ganska stark för ibland e filmen riktigt fin. se gärna filmen om du har en timme över men känn ingen press att se färdigt.
Kirikou
2006-02-02
Så tråkig och stereotyp. Fördomsfull också.
Annúnatariel
2005-09-05
Jag såg bara sista halvan på filmen, så jag kan inte sätta betyg, men fy faaan vad töntig den verkade. *ryser* Slutet var det värsta jag sett i hela mitt liv. Undvik!
Tessan
2005-05-24
Nej vid närmare eftertanke så kan denna inte få mer än en tvåa.