Oh, Mr. Porter!

William Porter får en tjänst som stationschef i en sömning liten ort på Irland. William upptäcker att de senaste fem stationscheferna alla blev tokiga och att stationsbyggnaden hemsöks av ett spöke.

Originaltitel Oh, Mr. Porter!
Regissör Marcel Varnel
Manus J O C Orton, Val Guest, Marriott Edgar
Genre 30-tal, Komedi
Skådespelare Will Hay, Moore Marriott, Graham Moffatt, Sebastian Smith, Agnes Lauchlan, Percy Walsh, Dennis Wyndham, Dave O'Toole

MaraJade
2006-12-13
Seg och tråkig...
Unleashed747
2006-11-05
Enormt charmig brittisk komedipärla. Humorn är sådär, vad skall jag säga, brittisk.
Kurosawafan
2006-10-06
ganska kul
Mikrooben
2006-09-20
Det här är humor, det kanske inte går hem hos alla men jag tycker att det är är riktigt roligt.
Albion
2006-06-01
En småtrevlig gammal tågberättelse som väl tjänar sitt syfte; att roa för stunden. Mr Porter är en mer än lovligt vimsig stationsföreståndare som är lite småkul. Betyget blir en svag 3:a, 3-
seriost
2005-08-18
Jag har sett klart roligare filmer, men det var väl underhållning för stunden.
goeran
2005-08-08
En humoristisk brittisk klassiker som förtjänar ett klart överbetyg. Det är bara synd att många användare, här på Filmtipset, verkar ha så stark blockering visavi äldre svartvita filmer; på annat sätt kan man inte förklara de mycket låga betyg som vissa givit filmen.
(finnsinte)
2005-08-03
Småtrevlig och rätt underhållande, men enerverande i längden. Nästan trea.
Greven81
2005-08-03