3.2

Okja

En ung flicka vid namn Mija riskerar allt för att hindra ett multinationellt företag från att kidnappa hennes bästa vän ? en jättegris vid namn Okja.

Originaltitel Okja
Regissör Bong Joon-ho
Manus Bong Joon-ho, Jon Ronson
Genre Drama, Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Ahn Seo-hyun, Paul Dano, Tilda Swinton, Jake Gyllenhaal, Byun Hee-bong, Steven Yeun, Lily Collins, Giancarlo Esposito, Shirley Henderson, Daniel Henshall, Devon Bostick, Choi Woo-sik, Waris Ahluwalia, Yun Je-mun, Milo Shandel, Phillip Garcia

elibaaba
2020-04-24
Fantastisk potential men den uppnås inte.
alexafshar
2019-12-30
Så bra att den här viktiga filmen har gjorts! Så att kanske några tänker mer på köttet som de äter!
Starlette
2019-11-18
Fin och hemsk på samma gång.
setterwall
2018-12-22
En fin och hemsk film på samma gång. Eftersom att det känns som en semi-barnfilm eller i alla fall en ungdomsfilm utgör den en viktig funktion iom att budskapet som ges kan ses som en kommentar till yngre generationer och framtida beslutsfattare. Tyvärr grips jag inte tag i filmen så mycket som jag skulle vilja. Den är bra på många enskilda bitar men som helhet blir inte slutprodukten tillräckligt stark.
Qhorinhalfhand
2018-07-26
Stark fyra, filmen är väldigt rörande och skådespeleriet är fantastiskt, over the top visserligen, men det passar in i temat för filmen bra ändå. Otroligt bra cgi och flera oväntade twistar, en av de bästa filmerna 2017.
Albion
2018-05-21
En ganska svårplacerad film som pendlar mellan snygga lantliga miljöer och brutala kalla miljöer mot slutet. Här finns väl ett budskap men handligen pendlar så mellan det infantila och det nära på brutala att det är ändå lite svårt att förstå vem som är filmens målgrupp egentligen. Betyget landar på en stark 2;a, dvs 2+
Roswall
2018-03-25
svaaag trea.
Robkiller
2018-03-11
En koreansk film med fult animerade jätteflodhästar och djurrätts-terrorister som man uppenbarligen ska heja på? varför då?
zeke_karlsson
2018-01-16
Snacka om att göra ett seriöst ämne till ploj
LTT86
2017-12-09
Förstår inte varför folk älskar den här filmen, det här var skräp