2.3

Old

En familj är på semester. På den soliga ensliga stranden inser de snart att något inte känns rätt då de åldras snabbare för varje timme som går...

Originaltitel Old
Regissör M Night Shyamalan
Manus M Night Shyamalan
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Gael García Bernal, Vicky Krieps, Rufus Sewell, Alex Wolff, Thomasin McKenzie, Abbey Lee, Nikki Amuka-Bird, Ken Leung, Eliza Scanlen, Aaron Pierre, Embeth Davidtz, Emun Elliott, Kathleen Chalfant, Francesca Eastwood

ekneB
2021-10-22
Om man bortser från att manus ibland är stelare än en gatlykta är det ändå helt okej spänning och jag blir egentligen inte uttråkad. Hade iden kunnat göras bättre? Absolut!
bauster
2021-10-17
Kul idé som hade kunnat förverkligas bättre. Man missade en hel del humor-/skräckpotential i att inte låta barnen bete sig som sexåringar i vuxna kroppar. Nästan som att de glömde bort detta och på slutet försökte reparera skadan ”Låt dem bygga ett sandslott bara”.
Engravadlax
2021-09-25
M. Night Shyamalan fortsätter att envisas med att själv skriva manus, det blir cringe. Dessutom så verkar det inte gå så bra att regissera skådespelarna, många extremt dåliga tagningar.
PeterTheW
2021-09-21
Jag vet inte om idén har potential eller om det är den här idén man vaknar med på morgonen och sen inser att "Nä, det var rätt jävla fånigt, jag släpper den", men Shyamalan håller fast. Och vet ni vad? Det blir fånigt. Det är dåligt regisserat och till och med kameraarbetet känns emellanåt forcerat. Nej. Han kanske borde sätta sig i producentstolen och lägga regihatten på hyllan, vilken skämskudde.
2021-09-20
Jag gillade verkligen det här, det är intressant och spännande och skildras väl. Stark trea.
sven_usling
2021-08-24
Taffligt regisserad film med bra idéer men inte mycket mer. Slutet gjorde det också än värre.
quelnightmare
2021-07-31
M Night klarar inte av sina gamla tricks. Som ett överbelastat men delvis underhållande avsnitt av Twilight Zone.