2.3

Om blickar kunde döda

När Michael Corben åker på klassresa till Frankrike med sin franska-klass på gymnasiet, råkar han hamna mitt i en internationell intrig. En agent med samma namn har precis blivit mördad av den elake Augustus Steranko. När nu Micheal Corbin fortfarande verkar vara i livet och på väg till Frankrike (dit agenten Micheal Corbin också var påväg) försöker både den Brittiska underrättelsetjänsten och skurkarna få tag på honom. Britterna utrustar Michael med diverse coola Bond-prylar och Steranko skickar hela den undre världens skurkar för att avrätta honom. Kan gymnasiestudenten Michael stoppa den elake Sterankos planer på att dominera Europa?

Originaltitel If Looks Could Kill
Alternativ titel Teen Agent
Regissör William Dear
Manus Darren Star
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Richard Grieco, Linda Hunt, Roger Rees, Robin Bartlett, Gabrielle Anwar, Geraldine James, Michael Siberry, Carole Davis, Frederick Coffin, Tom Rack, Roger Daltrey, Cynthia Preston, Michael Sinelnikoff, Fiona Reid

Dele
2021-06-28
"Kan gymnasiestudenten Michael stoppa den elake Sterankos planer på att dominera Europa?" En mening som säger ganska mycket om vad det här är för film.
2017-04-25
Rätt dålig men har ett par kul saker och en minst sagt töntig 90-tals känsla som roar lite. Men överlag dålig. Svag tvåa.
Fläskkäft
2015-06-11
Lättsam agentparodi med en stilig Richard Grieco(Vart tog han vägen förresten, vill minnas att han spåddes en lysande framtid i Hollywood). Inledningen är inte så dum och första halvan är rätt kul. Mycket är fånigt och dumt men ändå lättsmält. Den lilla stygga käringen är klart bäst i hela filmen, hon är som hämtad ur en Bondfilm från 60-talet. Tyvärr blir det hela för dumt till slut och det spårar ur rätt rejält innan eftertexten rullar förbi.
2014-12-03
En film som på sin tid både var cool och häftig men med dagens ögon och framförallt mina ögon är rätt töntig. Det roliga och underhållande man får ut av den är just att den tar mig tillbaka en hel del år då man inte visste så mycket om praktiskt taget någonting alls. Linda Hunt är ju dock hur skön som helst. Några nostalgipoäng får det bli.
filmfreak1
2012-10-30
Oemotståndlig film, med härlig 80 och 90-tals känsla. Richard Grieco är grymt charmig måste jag säga.

2012-04-29
Är det bara jag som vill slå Grieco i ansiktet bara baserat på hur han ser ut!? Blir irriterad av hans jävla utseende och det gör filmen helt otittbar.
Count_Duckula
2012-03-03
Bondrullen Gud glömde.
dudson
2012-02-14
Kommer ihåg denna som Cool& med fräsig action..Dax för en omtitt så här 20år senare...
Commandante
2012-02-11
Töntroligt.
Djason
2011-11-22
Gillade den som ung, har inte set den nu på kanske 15 år så mitt betyg får vara från mina ungdoms dagar.