2.7

Omen II

Damien är satans son, och börjar bli medveten om sitt oheliga arv och vad han väntas åstadkomma med detta. I hans spår följer döden och Damien måste stoppas. Frågan är om någon klarar av att döda antikrist innan han blir för mäktig och kan hota världens existens.

Originaltitel Damien: Omen II
Alternativ titel Omen 2
Regissör Don Taylor
Manus Stanley Mann, Mike Hodges, Harvey Bernhard
Genre Thriller, Skräck, 70-tal
Skådespelare William Holden, Lee Grant, Jonathan Scott-Taylor, Robert Foxworth, Nicholas Pryor, Lew Ayres, Sylvia Sidney, Lance Henriksen, Elizabeth Shepherd, Lucas Donat

Robkiller
2019-03-01
Antikrist är tillbaka... Har liknande problem som första filmen att det mesta som händer är rätt ointressant och inte direkt för handlingen framåt... men temat gör väl att det fungerar ändå.
2018-01-01
Är helt ok, men börjar dala...
Engravadlax
2017-11-04
Bästa scenen var i inledningen när Ian Hendry ramlar in i stenväggen mellan rasen i ruinerna och den ger nästan vika.
ThePatient
2015-06-13
Mycket mekanisk och själlös.
SalotSar
2015-01-10
Sjukt pinsamt. Folk dör på helt obegripliga vis. Kom igen, en kråka rev dig?
Lotso
2014-10-19
I sin helhet är detta en uppföljare som i all mening inte behöver existera. Den är inte i närheten av originalet, men på ett visst sätt så är den ändå inte fy skam. Den är underhållande och är mer fartfylld än föregångaren. Jag gillade framför allt att vi fick en mer personlig överblick på Damien där han inte gjorde så mycket i första, men att utveckla honom till en tonåring hjälper och han är mycket mer intressantare att följa här i än i förra, trots att han inte är lika läskig längre. Omen 2 är en sådan uppföljare som inte bör existera, men för att vara en sådan uppföljare är den inte fy skam ändå och bjuder på en del härliga och bra stunder.
LacombeLucien
2014-06-27
Förvånansvärt okej uppföljare.
Mortiis
2014-02-06
Inget som får mig att hoppa och studsa av glädje, direkt, men en hyfsad film är det helt klart. Bättre än många andra skräckfilmsuppföljare.
Grillo
2012-11-11
Bra som uppföljare men känns verkligen som en transportsträcka. Inte speciellt obehaglig som den första filmen heller utan här känns det som om folk dör stup i kvarten utan att man riktigt alltid vet varför. Dessutom har ungjäveln en så uppnosig uppsyn...
Xenox
2012-07-19
Långt ifrån samma nivå som ettan, men den är ändå inte värdelös. Det finns fortfarande scener som är riktigt läskiga och obehagliga.