2.7

Omoraliska historier

Köttslig åtrå vet inga gränser i prisbelönta Walerian Borowczyk film av fyra berättelser om förbjudna lustar genom tiderna. I den första berättelsen ingår två kusiner ett förhållande under en farlig förförelselek. En flicka upptäcker orgasmens sanna salighet med hjälp av religiös extas. Härnäst tvingar den ökända baronessan Bathory in traktens vackra ungmöer i djuriska och vilda orgier av episka proportioner. Till sist får vi se Paloma Picasso som Lucrezia Borgia i en bisarr ménage-a-trois av incestuös kärlek som involverade hennes bror och hennes far påven. Ett förhållande som chockade ett helt århundrande.

Originaltitel Contes immoraux
Alternativ titel Immoral Tales
Regissör Walerian Borowczyk
Manus André Pieyre de Mandiargues
Genre Romantik, Drama, 70-tal
Skådespelare Paloma Picasso, Charlotte Alexandra, Florence Bellamy, Lorenzo Berinizi, Jacopo Berinzini, G Lorenzo Bernini, Marie Forså, Kjell Gustavsson, Lise Danvers, Robert Capia, Fabrice Luchini

Mat1az
2017-01-27
Fransk mjukporr som är snyggt filmad och stundvis stämningsfull. Den tredje delen, med Paloma Picasso (dotter till Pablo Picasso) som grevinna Elisabet Báthory, var klart bäst, om än även den rätt utdragen. De andra tre delarna har jag inte mycket till övers för. Den femte delen, som aldrig kom med i filmen, blev istället långfilmen La bête (1975).
Dele
2016-09-07
Välgjort, men fokus verkar mer ligga på att visa upp en mängd nakna unga kvinnor än att berätta något. Som helhet inte särskilt givande eller intressant.
Sangraal
2015-11-22
De två sista - den med Elisabeth Bathory och den med Lucrezia Borgia - är de klart bästa, tycker jag.
oliver_twistor
2015-11-14
Nja. Stundom intressant, men överlag oengagerande.
stgurgel
2015-10-05
Svårt att betygsätta ren mjukporr som det här var. Men fint filmad, och på nått plan får man väl säga att skådespelet var bra
Paddyeahh
2014-04-11
Jag vet inte, jag älskar sådana här filmer. De två sista berättelserna var mina favoriter.
LTT86
2013-12-06
Som jag har förstått så gillar folk den här filmen på grund av den fina arter och Shakespeare som skådespelare försöker spela och att den försöker kopiera Stanley Kubricks 2001: A Space Odyssey. Men jag kan erkänna, såna härnad filmer är inte menat för mig. Jag fann filmen så himla långtråkig att jag var tvungen att pausa filmen och göra nåt annat då och då för att orka se vidare.
Joyfulsounds
2010-09-19
Definitivt väldigt snyggt filmad. Sen innehållsmässigt kanske den inte är ett mästerverk, men jag tycker ändå den håller på alla sätt och vis. Den är skön, helt enkelt.
FilmJoey
2010-04-19
Släpps av Studio S Entertainment den 12 maj!
Rosen88
2009-08-13
Nja, kändes inte konstnärlig eller underhållande. Mest bara väldigt naket