3.2

Ön i fågelgatan

Alex är en elvaårig pojke som under andra världskriget gömmer sig i ett judiskt getto efter det alla hans släktingar har dött. Filmen skildrar gettot genom hans ögon.

Originaltitel Øen i Fuglegaden
Alternativ titel The Island on Bird Street
Regissör Søren Kragh-Jacobsen
Manus John Goldsmith, Tony Grisoni
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Stefan Sauk, Patrick Bergin, Jack Warden, Michael Byrne, Simon Gregor, Suzanna Hamilton, Jacob Rasmussen, Jordan Kiziuk, James Bolam, Lee Ross, Sian Nicola Liquorish, Heather Tobias

2021-07-21
Ja, det är en fin historia och sorlig, men filmen kan bli lite seg. Fast det gör inte så mycket...
Paddyeahh
2009-05-04
Rätt fin historia, åtminstone så som jag minns filmen. Det var ett bra tag sedan jag såg den.
sille
2009-05-02
Såg den helt random som matiné på tv. Hade ingen aning om vilken film det var när jag började titta. Men brukar gilla WW2 filmer allmänt och jag måste säga att jag tycker att detta var en mycket bra film. Inte jätte bra men långt över medel. Lätt en 4:a
bigmouth
2009-05-02
Fin men tillrättalagd.
Engstroem
2009-04-27
Jag minns att vi fick gå på skolbio någon gång i mellanstadiet och se den här, och då älskade jag den.
KarlG
2008-06-16
Ja, Ön i fågelgatan finns som bok.
mammii
2007-12-08
finn sden som bok eller varför känner ja igen den ?
Flyt
2007-11-22
Den här filmen gick inte att köra travers till. Den hade på tok för många spännande scener. Jag var tvungen att sluta se och hitta nåt annat att jobba till.
Sangster
2007-11-17
Har även läst boken och den var bättre men filmen var inte dålig.
tokyo
2007-11-14
varför får jag kamratposten-vibbar av denna filmen? känner också igen den.