2.7

On the Rocks

En ung mamma återupptar kontakten med sin något uppblåsta "playboy"-pappa i ett äventyr i New York.

Originaltitel On the Rocks
Regissör Sofia Coppola
Manus Sofia Coppola
Genre Drama, Komedi, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Rashida Jones, Bill Murray, Marlon Wayans, Jessica Henwick, Jenny Slate, Liyanna Muscat, Alexandra Mary Reimer, Anna Chanel Reimer, Barbara Bain, Juliana Canfield, Alva Chinn, Mike Keller, Musto Pelinkovicci, Zora Casebere, Melissa Errico, Zoe Bullock, Chase Sui Wonders, Elizabeth Guindi, Jules Willcox, Ximena Lamadrid, Kelly Lynch, Nadia Dajani, Grayson Eddey

jack_jack_jack
2021-01-06
Störde mig enormt på filmfotografin. Å ena sidan vill hon vara Roy Andersson och visa mycket i helbild. Men vänder tvärt så fort en stark känsla visas och då är skådisen i närbild med dåligt fokus i bakgrunden. Spretigt att blanda så mycket grepp och känns som att Sofia Coppola är en tillräckligt skicklig regissör för att kunna hitta sin egna väg istället för att med halvmesyrer imitera andra.
running_b
2020-11-09
Murray räddar filmen och gör den till en förutsägbar feelgood-smörja som i bästa fall är okej.
myslas
2020-10-27
Inte Coppolas mest inspirerande verk men det är mysigt och trevligt med fina prestationer från skådisarna.
KimEkberg
2020-10-15
nja, Bill Murray är ju en fröjd, men filmen är för icke-singulär för att man ska orka. Den cyniska inställningen till universumet den skildrar, gör den också icke-inkluderande. Det räcker inte med att de röstar på Bernie Sanders för att gå med på att de är schyssta personer.
Vaniljen
2020-10-13
Svag 3a, väldigt "meh". Kände inte av stämningen från hennes tidigare filmer alls. Brydde mig inte om någon av karaktärerna.
Tonti
2020-10-11
Tyckte den var fin tills sista halvtimmen ungefär, då föll det ihop litegrann. Klyschigt ja, men ändå med ömsinthet, och det är ändå det viktigaste.
BenStiller
2020-10-05
Sofia Coppola har lyckats göra en sämre "Woody Allen-kopia" i den här filmen där den mesta handlingen utspelar sig på Manhattan. Bill Murray spelar en excentrisk far som försöker hjälpa sin dotter, att undersöka huruvida hennes make är otrogen. Klichéartat och föga trovärdigt, karaktärerna saknar djup och handlingen berör inte. Rashida Jones är godkänd i rollen som dottern i en snabbt glömd rulle. Betyget blir en 2:a.