2.2

On Thin Ice

Patsy McCartle är en änka med två söner och kämpar för att få ekonomin att gå ihop. I desperation börjar Patsy sälja droger och blir dessutom själv drogberoende. Baserad på en verklig händelse.

Originaltitel On Thin Ice
Regissör David Attwood
Manus Wesley Bishop
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Diane Keaton, Michael Rooker, Lynda Boyd, Colin Roberts, Lothaire Bluteau, Russell Gleason, Michael Seater, Derek White

2017-08-10
Det är Diane Keaton som gör den här filmen bra.
2017-08-05
Den här var ju bra.
buglady
2008-06-16
Väldigt deprimerande...med en hysterisk Diane Keaton.
finkan
2008-06-16
Jag gillade den, gillar verklighetsbaserade filmer, Diane Keaton bra som oftast..
Maduson
2008-06-15
Kanada kan sina B-filmer! Historien i sig är ju gripande och den blir inte sämre om den är sann, men som sagts så är det en typisk tv-film med allt vad det innebär.. Sen ett överspel av Keaton som heter duga gör inte biffen kryddigare.
flikkan_Saga
2008-06-15
Jag gillar den här typen av film, filmer som baserar sig på en verklig händelse. Men den här levererade inte helt. Det var många glapp i historien och jag fick inte något riktigt grepp om situationen. Den var mest stökig och vissa bitar kändes allt annat än verklighetstroget. Den får dock en svag trea, kanske inte för att filmen i sig var värd det utan för att den tar upp ett viktigt ämne.
_Fia_
2008-06-15
Me no like helt enkelt. Som en typisk "based on a true story"-film var den tråkig och kass.