2.8

Turné

Joachim, en före detta tv-producent i Paris, hade lämnat allt bakom sig för att starta ett nytt liv i USA, men återvänder nu med en grupp burleskdansöser fyllda med romantiska drömmar om att turnera i Frankrike. De reser från stad till stad, lever på billiga hotell och har inga pengar. Trots detta uppfinner de kurviga dansöserna en speciell fantasivärld av värme och hedonism som lyckas få en entusiastisk respons från både män och kvinnor.

Originaltitel Tournée
Alternativ titel On Tour
Regissör Mathieu Amalric
Manus Mathieu Amalric, Marcelo Novais Teles, Philippe di Folco
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Mathieu Amalric, Miranda Colclasure, Suzanne Ramsey, Dirty Martini, Julie Atlas Muz, Angela de Lorenzo, Alexander Craven, Damien Odoul, Ulysse Klotz, Simon Roth, Joseph Roth, Aurélia Petit, Antoine Gouy, Julie Ferrier
Filmnummer 81914

Medlock
2015-11-05
Gott om aktörer och repliker, men det är förvånansvärt lite av intresse som sägs. Eller händer i denna föga fängslande film.
okidoki
2015-09-20
Här var det kurvorna och inte personerna som hade huvudrollen.
KyLLo
2015-09-18
Lite musik och annat som kan fungera i bakgrunden, men det går inte att komma ifrån att filmen är väldigt ointressant. FT-betyg fyra är överraskande högt men det lär nog åka ned när fler betygsätter.