2.7

Once Upon a Time in Mexico

Knarkkungen Barrillo låtsas störta den mexikanska regeringen med hjälp av den korrupta CIA-agenten Sands. Till sin hjälp tar Sands lönnmördaren "El Mariachi". Den tredje delen i Robert Rodriguez trilogi om "El Mariachi".

Originaltitel Once Upon a Time in Mexico
Regissör Robert Rodriguez
Manus Robert Rodriguez
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Antonio Banderas, Salma Hayek, Johnny Depp, Willem Dafoe, Eva Mendes, Danny Trejo, Cheech Marin, Mickey Rourke, Pedro Armendáriz Jr, Enrique Iglesias, Marco Leonardi, Rubén Blades

Skapad 2019-12-06 av krufo
Regissören till Once upon a time in Mexico, Robert Rodriguez, långfilmsdebuterade 1992 med El Mariachi. Om en oskyldig gitarrist som tvingas slåss för sin överlevnad mot ett helt gäng med bandit...   Läs mer »

2018-12-19
Men Gud vad hemsk! Har jag verkligen kollat på den här smörjan?

2017-11-01
Har sine stunder men Rodriguez prøve å være litt for mye Tarantino uten å lykkes. Manuset er rotete. 2/3
LordKaoz
2015-01-18
Nej, faktiskt riktigt besviken. Komiken blir fel har inget bra med sig i en annars intressant rulle.
2014-11-09
Desperado var enligt mitt tycke en cool, snygg actionrulle. Denna fristående uppföljare saknar all den charm man kan finna i den första filmen. Handlingen är otroligt rörig, Robert Rodrigez sabbar för sig själv genom att vilja för mycket med sina snygga actionscener. För få intressanta roller för alla kända skådisar.
amotherscrime
2012-12-17
Johnny Depp (som råkar göra en av sitt livs roller, vilket säger en hel del) och Willem Dafoe räddar denna FRUKTANSVÄRT dåliga film från en 1a. Banderas, Hayek och Iglesias i en action av Rodriguez (Spy Kids....). Det kan inte bli värre.
ClintanTheKing
2012-10-28
Helt okej actionkomedi. Rätt roligt att folk flyger som studsbollar när de blir skjutna.
syltkatt
2012-09-08
Stabil trea, bra skådisar. Gillar inte Rodriguez "överdrivna" action riktigt men å andra sidan är det väl en rätt klassisk stil.
filmfreak1
2012-05-17
Johnny Depp höjer den avsevärt. Svag 4a!
ScArRrFaCe
2012-04-22
Antonio Banderas forstätter smiska mexare på alla möjligt och helt omöjliga sätt. Ungefär som Desperado, fast med en rörigare story.

2011-09-23
Ja alltså, Depp gör ju hela filmen helt störtskön. Inte vad jag hade förväntat mig. Så coola scener ibland att man ryser av välbehag.