2.8

Ond resa

En ungt par har rymt för att gifta sig i Las Vegas, men på vägen dit blir kvinnan kidnappad av en djävulspolis från helvetet. Nu måste pojkvännen bege sig till helvetet för att rädda henne.

Originaltitel Highway to Hell
Regissör Ate de Jong
Manus Brian Helgeland
Genre Komedi, Äventyr, Skräck, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Patrick Bergin, Adam Storke, Chad Lowe, Kristy Swanson, Pamela Gidley, Jarrett Lennon, CJ Graham, Richard Farnsworth, Lita Ford, Gilbert Gottfried, Anne Meara, Amy Stiller, Ben Stiller, Jerry Stiller, Kevin Peter Hall

Djason
2013-08-10
En gammal kultfilm som jag älskade som ung. Tyvärr har inte filmen direkt åldrats med värdighet men fortfarande är det en film som man kan titta på och charmas över.
Noseman2005
2013-07-30
Med bara en bild på karaktären Hellcop att gå efter var det här en chansning från start. Dock visar det här sig vara en rulle med potential. Detaljerna ger styrkan – vägskyltar och namnbrickor, liksom bakgrundsskeenden (jag tänker personligen på de närmast Lancefestivalska vägrenhållarna som slänger ut sopor på vägen) skapar bilden av något genomtänkt, även om storyn säger motsatsen. Likaså är rekvisitan och sminket snyggt, från Hellcops Mad Max-inspirerade polisbil till Hellcop själv. Det kittlar fantasin att tänka på vad det här hade kunnat bli om någon fått möjlighet att bättra på manuset och skjuta till någon extra miljon till budgeten. Remake, någon?
Robkiller
2013-04-28
Klassisk film som sägs innehålla mycket död och elände... men den är lite väl B för sitt eget bästa... tolkningen av helvetet är väl intressant och vissa småskämt här och där fungerar, som scenen med Hitler och Attila... men den brister på att det mesta som händer är rätt så meningslöst och skådespelarna inte direkt är bra.... effekterna är skitfula.. och helvetet känns aldrig hotfullt eller skrämmande alls... de flesta där verkar ha det rätt så trivsamt.... den får väl duga... men inte så mycket mer.
Screwface
2013-01-19
Skön må-bra film. Ben Stiller i rolig bi-roll. Tråkigt bara att den inte är så lätt att hitta på Dvd
dudson
2011-09-26
Stört skön Knaseri rulle precis så utflippad som passar perfekt när man vill pigga upp sej å dricka Biiiira%) och må Bra...
idd
2009-10-02
underhållande å bitvis fantastisk, men på nåt sätt känns det lite halvdant utfört å lite väl billigt alltför ofta.. kunde ha fläskat på lite mer med knaserierna så hade det blivit bättre..
Neuros
2009-03-24
Herregud. Här kommer en av mina rants igen. Människor! Har ni ingen känsla för humor, ingen distans? Sitter ni och glor på Bergman rullar hela dagarna? Fullt av härliga detaljer och pikar, en helt underbar rulle! Lanskapet och karaktärerna, fan underbart.
amam
2008-10-21
Haha, lite kultfaktor är det faktiskt. =)
lavemagnus
2008-09-14
Inte lika bra som man mindes den som ung.
Kriffot
2008-01-19
Fin ökenmiljö i helvetet och surrealistisk stämmning. Och vilken fantastisk grundhistoria! :)