Ondine

En irländsk fiskare fångar en dag en kvinna i sitt fisknät. Hans dotter är övertygad om att den mystiska kvinnan, Ondine, är en magisk varelse och fiskarens liv ställs på ända när han förälskar sig i Ondine.

Originaltitel Ondine
Regissör Neil Jordan
Manus Neil Jordan
Genre Drama, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Colin Farrell, Stephen Rea, Tony Curran, Dervla Kirwan, Emil Hostina, Alicja Bachleda, Alison Barry

Hypostas
2016-10-13
Hyfsad rulle, men lite väl gubbsjuk och fånig. Dessutom är slutet helt uppfuckat med suddiga bilder som gör att man inte ser vad som händer.
KlaraSofia
2014-06-07
Bra karaktärer som både är trovärdiga och lite udda. Gillar sagokänslan i filmen och den lilla tjejen gör en fantastisk rollprestation - bättre än samtliga vuxna. Skön musik.... Jo, det räcker till en fyra!
EliasN
2014-02-11
I det stora hela var det en kul idé, okej genomförd.
Indiernr
2013-05-26
Riktigt härlig film och handling!
larox
2013-02-24
vacker film där fantasi och verklighet vävs samman på ett delikat sätt för att slutligen övergå till karg verklighet. Filmen trollband mig verkligen, skön atmosfär och god musik, vad kan man mer önska
Novead
2013-01-27
Förvånansvärt bra. En fin historia med lite spänning mot slutet. Stark trea.
Podpolkovnik
2012-04-17
Bitvis intressant och vacker prestation, men den lyckas inte riktigt fånga min uppmärksamhet.
Tenchi
2012-03-25
Mycket välspelad och stämningsfullt långsam.
micha
2012-03-08
skön...

2011-11-08
Det är kul när Farrell får visa vad han egentligen går för. En vacker film som lenar i själen.