2.2

Ondskans rum

Ett ungt par flyttar in i en vacker gammal villa med sin 5-åriga dotter. Ganska snart börjar märkliga saker hända; föremål flyttas runt, maten ruttnar, dottern får kontakt med en osynlig pojke och mystiska tecken uppenbarar sig. När familjen bestämmer sig för att konsultera ett medium inser de med dennes hjälp att de blivit indragna i en ouppklarad mordgåta som utspelat sig 3 år tidigare, och att andarnas desperation är total.

Originaltitel Bag det stille ydre
Alternativ titel Restless souls
Regissör Martin Schmidt
Manus Dennis Jürgensen
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Anne Birgitte Lind, Jakob Cedergren, Andrea Vagn Jensen, Dejan Cukic, Lykke Sand Michelsen, Laura Christensen, Rebecca Løgstrup, Morten Suurballe, Jens Okking, Zlatko Buric, Thure Lindhardt

filmfreak1
2015-03-11
Man vet ungefär vart den ska hän, när en karaktär får en örfil av ett spöka fem minuter in i filmen.
2014-02-22
Enkel och lite hafsigt gjord rysare. Alla genrens billigaste knep används - och det visade sig att det räckte en bit. Tragiskt nog skulle ej vi svenskar klara av att göra ens en så här enkel film utan att det blivit tramsigt.
Chris90
2014-01-24
Slutet förstörde en annars hyfsad film.
Djason
2013-01-31
Helt ok om än lite barnslig. Slutet är dock riktigt mediokert. Största behållningen är nog Morten Suurballe, det är nog ett namn som inte skulle funka så bra i Sverige.

2013-01-27
stark toer. Bra stemning men totalt ulogisk.
larox
2011-11-07
Jag har uppfattat att det ska finnas en verklighetsbakgrund till den här filmen. Trist att förstöra den verkliga händelsen genom galna överdrifter. Jag är inte främmande för ockulta fenomen, jag skulle föredra att man visade de faktiskt upplevda händelserna - utan en massa galna fantasier som ter sig löjeväckande.
purpledrops
2009-08-17
Tycker filmen var ganska bra men jag förstod inte slutet? Fast jag gillade den ändå..
skitbad
2007-08-04
Tyvärr, hade iofs vissa sekvenser som fungerade men helheten är en axelryckning som varvas med fånerier, inte direkt kass men klarar sig inte upp till en 2:a.
enannanplanet
2007-03-08
Väldigt skrämmande film! Skrämmande att man kan misslyckas så fatalt med att berätta en läskig historia, och strunta i logik och bakgrund helt och hållet. Allt är uppenbart från första bildrutan och alla spökerier är torra skämt.
Brander
2007-03-07
KAN vara den sämsta skräckfilm/rysare jag någonsin sett. Det finns B-filmer som kan anses vara sämre i vissa avseenden, men ofta har man då någon behållning av någon effekt, någon replik, någon bild, någonting. Men den här var fullkomligt meningslös och ointressant. Inte det minsta spännande.