2.9

One Chance

En film om mobiltelefonförsäljaren Paul Potts och hans otroliga genombrott i det brittiska tv-programmet "Britain's Got Talent" 2007.

Originaltitel One Chance
Regissör David Frankel
Manus Justin Zackham
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare James Corden, Colm Meaney, Julie Walters, Mackenzie Crook, Alexandra Roach, Valeria Bilello, Jemima Rooper, Alex Macqueen, Miriam Lucia, Stanley Townsend, Trystan Gravelle, Sion Tudor Owen, Maria Del Monte, Duccio Camerini

LadyFlanders
2018-12-17
Rar liten feelgood-rulle, aningen sentimental kanske. Inget man måste se, men inget man måste ångra heller.
KyLLo
2018-06-12
Det är ju Potts själv som sjunger i filmen och riktiga arkivbilder från Britain's Got Talent. Plus för det. James Corden gör väl så gott han kan. Han har nog vissa likheter med originalet. Samtidigt finns det en stor skillnad i att Corden ofta bär ett smile på bilder, medan Potts ofta ser moloken eller plågad ut. Tyvärr tycker jag att filmen följer en beprövad mall och försöker spela på tittarnas känslor. Scenen som satte starkast avtryck i mig var när han skulle sjunga upp för Pavarotti. Jag är inte rätt person att svara på om bilden av Pavarotti var rättvis eller inte, men jag tycker att Stanley Townsend och stylingteamet gjort ett utmärkt jobb.
annchen81
2017-03-09
Jag gillar James Corden, men har nog sett för mycket av hans talkshow för att han ska kännas riktigt genuin. Han kan sjunga, men det är uppenbart att det inte är han som gör det i filmen. Det känns som att gränsen mellan komedi och drama inte är riktigt dragen, vilket förvirrar något. Överlag är den bra och lämnar en varm känsla, men känner inte med den fullt ut ändå. Väger mellan 3 och 4 och tror det landar på en 3:a, trots 4 som rekommendation.
ekmanälskaren
2015-04-06
Underbar och varm!
rikirock
2014-08-21
Jag gillar Potts men den här filmen gör honom inte rättvis!
GrandMaster_E
2014-08-18
Man vet vad man får och i detta fallet är det inte så illa.
ziferN
2014-07-09
Charmigt, underhållande och en film med varma känslor. Filmens koncept har man som väntat helt klart sett förr men eftersom detta är en biopic så kan man inte låta bli att dras med i en otroligt varm människas vardag, och känslorna mot slutet var väldigt positiva.
RunRiot
2014-07-07
Fin och charmig film om att aldrig ge upp drömmen. Kul att se barndomsidolen Jemima Rooper också.
precineadd
2014-02-23
gillade stora delar, men american dream-propagandan förstörde helheten