2.3

One Crazy Summer

Ungdomsfilm om några vänner som tillbringar sommaren på en ö.

Originaltitel One Crazy Summer
Regissör Savage Steve Holland
Manus Savage Steve Holland
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare John Cusack, Demi Moore, William Hickey, Curtis Armstrong, Bobcat Goldthwait, John Matuszak, Mark Metcalf, Billie Bird, Matt Mulhern, Tom Villard, Joel Murray, Jeremy Piven

jonbo
2019-02-08
Den funkar ju att se, men den är ju inte bra någonstans.
movieguy72
2017-03-27
Söt och charmig film. Jisses så snygg Demi Moore var då.
Fläskkäft
2012-09-25
Lättsamt och utan krav, taffligt och förutsägbart men den har en charm som gör att man tittar klart. Kul att se Moore och Cusack i de yngre åren och Bobcat Goldtwait spelar samma typ som i Polisskolan. Missade denna av någon anledning på åttiotalet men jag förmodar att om jag hade den sen då hade haft ett större värde för mig idag.
ziferN
2012-05-12
Charmig, smårolig och underhållande 80-talare med en kul story men filmen var inte så speciellt rolig som jag hade förväntat mig. Demi Moore fungerar dock i sin små söta roll men Better Off Dead är helt klart bättre och roligare. Helt ok tidsfördriv dock!
beyonder
2012-01-11
Sämre än Better Off Dead. Går över gränsen från charm till outhärdlighet. Enda gången jag blev glad var när man fick se Jeremy Piven i ett par sekunder då och då.
jallek
2010-12-13
Glömde bort filmen direkt efter jag såg den. Ungefär så..
AjaxSwan
2008-01-31
Riktig nostalgitrip! Skön Åttiotalskomedi där framförallt Bobcat Goldwaith dominerar.
benvolio
2005-05-23
nostalgi och den grejen...
CinemaniaC
2005-05-07
Ursäkta mitt stavfel innan. Självfallet betyder 'amn' - 'man'.....
CinemaniaC
2005-05-07
Underhållande emellanåt, såsom Hollands tidigare film 'Better off Dead' innehåller den inte några föranade scener. Även Goldthwait och gamle hederlige Armstrong känns smått roliga trots att amn knappt hör en tredjedel av vad Goldthwait säger i filmen. Knäppgöksfilm som bäst. Alltså - hyfsad.