2.4

One Man's Justice

En polismans partner blir dödad. Den döde kollegan lämnar efter sig tre barn. Polismannen bestämmer sig för att ta hand om barnen, men det visar sig inte vara så lätt. Pengarna räcker inte till och när polismannen blir erbjuden pengar av en brottsling så blir det svårt att säga nej.

Originaltitel One Good Cop
Regissör Heywood Gould
Manus Heywood Gould
Genre Drama, Action, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Rene Russo, Michael Keaton, Anthony LaPaglia, Kevin Conway, Rachel Ticotin, Tony Plana, Benjamin Bratt, Charlayne Woodard, Grace Johnston, Victor Rivers, David Barry Gray, Rick Aiello, Mike Hagerty, J E Freeman, Kevin Corrigan

Kalkonhönan
2014-12-18
Ganska så mycket standard här, Keaton är bra som vanligt men kan inte hålla uppe resten av filmen direkt.
2014-04-13
Polisaction med en ordentlig dos amerikansk moral och budskap. Det tidiga 90-talet lyser starkt och det mesta är sådär tillrättalagt som det brukar vara. Nu är saken den att det är välproducerat med en jämn matta av drama som positivt nog aldrig blir för sötsliskigt.
2011-07-24
En medioker polisthriller hopskrynklad med ett sliskigt familjedrama, inte riktigt min bag. (5/15)

2010-07-12
underhållande. 3a
Bomkia
2007-11-26
Helt ok actiondrama. Är inte det normala polisdramat jag hade förväntat mig. 3+
lydia_markus
2005-04-13
Filmen var bra... it is not bad... får en fyra bara för Michael Keatons skull.