2.4

One Missed Call 2

Dagisfröken Kyoko får ett samtal på sin mobil mycket likt de dödsbringande samtalen för ett år sedan. Det blir mer och mer tydligt att förbannelsen fortfarande lever.

Originaltitel Chakushin ari 2
Regissör Renpei Tsukamoto
Manus Minako Daira
Genre Mysterium, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Renji Ishibashi, Hisashi Yoshizawa, Asaka Seto, Mimura, Haruko Wanibuchi

Tatty
2016-11-06
Okej film. Lagom seg än vad första filmen var. Första var iaf bättre än denna.
GinNTonic
2015-01-12
Läskigt tråkig.

2014-11-29
Noen ekle sener men manuset holder ikke. +2.
annihilat0r
2012-03-30
Jag hade nästan glömt hur härligt rädd jag kan bli. Originalet, "One Missed Call", minns jag inte som lika skräckinjagande. Denna tvåa är snäppet läskigare. Obehagliga rysningar, om man vågar hänge sig. Det var ett parti där jag valde att mentalt gå ur bubblan genom att reflektera över verkligheten jämfört med filmen. Där ute blev det lätt skrattretande. Så jag gick in igen, och fortsatte därmed att växelvis rycka till höger och sen åt vänster. Är skräck din coola styrka? Se igenom den underskattade "One Missed Call"-serien.
Elemental
2010-07-31
One Missed Call 2 har ungefär samma stil som ettan. Ibörjan händer det inte så mycket, det är först mot slutet som de läskiga scenerna kommer. Och man hoppar verkligen till av skrämselmomenten. Tvåan berörde mig på ett sätt som inte många filmer lyckats med, jag kunde verkligen sympatisera med karaktärerna. Men jag känner mig irriterad. Det känns som att när regissörerna skrev tvåan så ångrade de hur de gjort ettans slut, och hittade på något helt annat istället. Den här filmen hänger inte alls ihop med hur ettan slutade. Inte heller här i slutet får jag någon förklaring och jag lämnas med stor förvirring. I tvåan känns det dessutom som att folk får signalen litegrann på måfå, i ettan hängde de iallafall ihop mer med varandra. Kanske måste jag se trean för att förstå, men det känns ändå korkat att de gjort såhär. Varför inte lämna lite tid åt att förklara så att man som tittare förstår hur allt hänger ihop? One Missed Call 2 är precis som ettan ganska läskig men saknar djup i handlingen, som att regissörerna hittar på bra filmidéer men inte bryr sig att följa upp dem i slutet.
Djason
2009-12-06
Rätt obegriplig film men med en del skrämmande scener. 1:an är klart bättre.
N-din
2009-07-30
Okej.
aronsoderlind
2009-07-23
något av de sämsta jag sett
menschenfeind
2008-03-17
Saknar all stil som 1:an hade.
Suzolid
2008-01-02
Konstigt..jag antar att jag såg den första i serien när jag såg som flest andra liknande filmer då den bara fick en 2:a, nu så blev jag paff att jag satte högre betyg på den här!