1.8

One Missed Call

Några personer börjar få mystiska meddelanden på sina mobiltelefoner. Det läskiga är att meddelandena kommer från dom själva i framtiden och innehåller information om hur, var och när dom kommer att dö!

Originaltitel One Missed Call
Regissör Eric Valette
Manus Andrew Klavan
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Edward Burns, Shannyn Sossamon, Azura Skye, Ana Claudia Talancón, Ray Wise, Rhoda Griffis, Margaret Cho, Johnny Lewis, Jason Beghe, Laura Harring, Meagan Good, Ariel Winter

2019-03-26
2015-01-26
Orkade inte 5 minuter.
yrkeschaufföre
2013-09-02
Shannyn Sossamon, hon är söt men aldrig med i nått bra (bortsett från, "En riddares historia") Jag är inte så förtjust i genren men bättre kan de väl?

2013-07-20
Dålig på samtliga punkter.
menschenfeind
2013-04-14
Saknar all stämning som Miikes originalfilm hade.
Andreas_
2013-02-27
jag tycker faktiskt att denna skäckis är helt okej, och väldigt mycket bättre än t.ex nya insidious som var totalt värdelös med den töntigaste darth maul demonen jag sett i någon skräckfilm tidigare. Denna är iaf lite små "creepy" och därför ger jag denna en stark 2:a. Betyget hade kunnat bli högre om hollywood verkligen hade ansträngt sig för att göra en riktigt välgjord remake istället för detta hafsiga verk. Tycker manuset är lite tunt dessutom, men det kanske det även är i den japanska original versionen. Men skäck känslan finns där, så detta hade kunnat bli väldigt bra med lite mer ansträngning.
ami86
2013-01-13
Riktigt jävla dålig!
zabb
2012-08-30
en av dom sämsta skräckisar jag sett, och jag gillar inte skräckisar... se Cabin in the woods istället och få nåt nytt istället, den här historian har gjorts fööör många gånger
Xenox
2012-07-05
Filmen är inte särskilt speciell, försvinner i mängden av moderna skräckfilmer.