1.8

One Missed Call

Några personer börjar få mystiska meddelanden på sina mobiltelefoner. Det läskiga är att meddelandena kommer från dom själva i framtiden och innehåller information om hur, var och när dom kommer att dö!

Originaltitel One Missed Call
Regissör Eric Valette
Manus Andrew Klavan
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Edward Burns, Shannyn Sossamon, Azura Skye, Ana Claudia Talancón, Ray Wise, Rhoda Griffis, Margaret Cho, Johnny Lewis, Jason Beghe, Laura Harring, Meagan Good, Ariel Winter

Anvurang
2012-03-22
När filmen försöker skrämma en så handlar det enbart om bu-effekter, som i slutändan blir otroligt förutsägbara. Jag har en känsla av att man aldrig visste vad det hela innebar när man bestämde sig för att göra en remake av One missed call för den här filmen saknar verkligen väldigt mycket som den japanska versionen har. En hel del grejer som händer i filmen kommer oftast från ingenstans och "makes no sense". Med andra ord har man lyckats göra en av de sämsta remake-filmerna som jag sett hittills. Undvik!

2012-01-21
Ok, slutten var ikke den beste.

2012-01-21
Så dårlig er den ikke!
ROCK0N
2012-01-16
Såå dålig att jag somnade!
Körsbär
2012-01-13
Jag quotar simon cowell här...."utter crap!"....
Halofreak92swe
2011-12-17
infon stämmer inte, de får inte reda på hur och var bara vilket klockslag det är. Dålig film iaf knappt underhållande alls.
Mikael602
2011-11-06
Klart man blir rädd på vissa ställen, men den är ganska ologisk rätt igenom.
Gobo
2011-09-12
Har en del att lära...
FilmGuden
2010-11-06
Konstig logik som ändå inte bjuder på någonting nytt. Kul med tuffingen Edward Burns i den viktigaste birollen.
MaraJade
2010-10-18
Jag insåg rätt snabbt igår när jag såg på den att jag hade sett filmen tidigare och detta är inte en film värd att se två gånger så det blev lite snabbspolning då jag inte ens gillade originalet så mycket att jag hade speciell stor lust att att se remaken en gång till, men jag hade inget bättre för mig och filmen är barmhärtigt nog kort. Men bra är det definitivt inte och varför har den gjort en poster som gör att man tror man ser på en parodi för? Detta är ingen skräckfilm, detta är en travesti och inte ens en rolig sådan!